عبور متروی اصفهان از دارک تا طوقچی
![عبور متروی اصفهان از دارک تا طوقچی عبور متروی اصفهان از دارک تا طوقچی](http://shora.isfahan.ir/sites/default/files/content_files/newss/59082/cover_image/IMG_20221226_014705_618.jpg)
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حملونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بخشی از اولویت نخست خط دو متروی این کلانشهر حداکثر تا ۲۴ ماه آینده به بهرهبرداری خواهد رسید، گفت: در نظر داریم مسیر مترو حدفاصل ایستگاه دارک تا طوقچی را طی این مدت در اختیار شهروندان قرار دهیم.
به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، ابوالفضل قربانی با بیان اینکه خط دو متروی اصفهان با تلاش مهندسان و کارگران در حال احداث است و در تلاش هستیم تا بخشی از اولویت نخست این خط تا حداکثر ۲۴ ماه آینده به بهرهبرداری برسد، اظهار کرد: در نظر داریم طی این مدت مسیر خط دو حدفاصل ایستگاه دارک تا ایستگاه طوقچی را در اختیار شهروندان قرار دهیم.
وی با بیان اینکه بهرهبرداری از ایستگاههای دارک، حرم زینبیه (ع)، عاشق اصفهانی، عمان سامانی، لاله، شاهد و طوقچی واقع در خط دو متروی اصفهان در دو سال آینده در دستور کار مدیریت شهری است، گفت: در حال حاضر هر کیلومتر مترو حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و اگر کمکهای دولت بهموقع پرداخت شود، تلاش میکنیم تا پایان این دوره مدیریت شهری خط دوم را به صورت کامل یا حتی بخشهایی از آن را در اختیار شهروندان قرار دهیم.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حملونقل شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در حال تلاش برای کاهش سرفاصله زمانی خط یک مترو و افزایش زمان بهرهبرداری آن هستیم. معتقدم در کلانشهرها باید خطوط مختلفی از این سیستم وجود داشته باشد که با دیگر سیستمهای حملونقلی مرتبط باشد و بتوان در کنار دیگر سیستمها از آن بهرهبرداری کرد.
وی با بیان اینکه در سالهای گذشته ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس در اصفهان فعال بوده است، گفت: طبق برنامهریزیهای انجام شده، تا پایان سال جاری تعداد ناوگان فعال اتوبوسرانی به ۱۲۰۰ دستگاه خواهد رسید و سرفاصله خطوط نیز به نصف کاهش خواهد یافت.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر سرفاصله زمانی دو تا ۲.۵ دقیقه در خط یک BRT وجود دارد که با افزایش ناوگان، این زمان کاهش خواهد یافت.
انتهای پیام/
نظرات