حمایت از مدلهای جدید کسبوکار برای زنان
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر حمایت از مدلهای جدید کسبوکار برای زنان گفت: زنان میتوانند در مدلهای اقتصادی خانوادهمحور فعالیت کنند و نقش کلیدی در پویایی اقتصادی جامعه و خانواده داشته باشند، لذا شورای اسلامی در کنار دستگاههای حمایتی، تسهیلگر و حامی آنها است.
به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، فرزانه کلاهدوزان با اشاره به مدلهای جدید کسبوکار برای بانوان و برنامه شورای ششم جهت حمایت از زنان اظهار کرد: دو دسته مشاغل داریم که یکی از آنها مشاغلی همچون مشاغل سنتی و تولیدی است که کسبوکاری را در جامعه پیش میبرد، اما برای زنان و خانواده دو مسئله مهم از جمله زنان سرپرست خانوار و دیگری مشاغل خانگی را مورد توجه قرار دادهایم.
وی افزود: شرایط زنان سرپرست خانوار یا بدسرپرست شرایط متفاوتی دارند، چراکه برای امرار معاش نیاز به کسبوکاری دارند که برای آنها توانمندسازی ایجاد شود، لذا شورای اسلامی شهر در کنار دستگاههای حمایتی زنان، تسهیلگر و حامی آنها است.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: شهرداری نیز در زمره سازمانهایی است که این حمایتگری برای آن اهمیت دارد؛ به همین منظور مکانهایی از جمله بازار گل و گیاه همدانیان با برپایی ۳۰ غرفه مشاغل خانگی برای افرادی که دارای مجوز مشاغل خانگی، تحت پوشش کمیته امداد یا از جامعه معلولان باشند، در نظر گرفته شده است.
وی با تاکید بر ضرورت حمایت از جایگاه زن و اهمیت تحکیم خانواده ادامه داد: ایجاد این زیرساخت برای استفاده بهینه، بهجا و بهموقع از توان بانوان در راستای حفظ و ارتقای منزلت و جایگاهی که در فرهنگ ایرانی و اسلامی برای زنان وجود دارد، لازم است.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مدیریت شهری ششم از مدلهای جدید کسبوکار برای زنان و خانواده حمایت میکند، چراکه اگر خانواده، محور اصلی کسبوکار باشد، زنان نیز بهعنوان رکن اصلی آن فرصت شکوفایی خواهند داشت و این فرایند جامعه را در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و دینی به سمت سعادت هدایت میکند.
وی گفت: ایجاد یک محیط امن کسب و کار که در آن بانوان و مادران بتوانند با آسودگی خاطر، در کنار فعالیت اجتماعی و اقتصادی، به تربیت فرزند بپردازند بسیار حائز اهمیت است، لذا اگر به سمت اشتغال خانوادگی حرکت کنیم، نقش محوری مادر نیز در بستر خانواده پررنگتر خواهد شد.
کلاهدوزان اظهار کرد: برای اینکه زنان بتوانند رسالت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود را با رسالت فردی و خانوادگی که دارند، متوازن و متعادل کنند تا خود، خانواده و کسبوکار آنها آسیب نبیند، نیاز به یک ساختار و بستر مناسب در جامعه و در کنار آن آموزش و آگاهی دارند تا بتوانیم از الگوی مصرف محوری که جامعه غربی مروج آن است، فاصله بگیریم.
انتهای پیام/
نظرات