دست نامرئی یا اقتصاد دستوری هر دو نیازمند نظارت است

دست نامرئی یا اقتصاد دستوری هر دو نیازمند نظارت است

    دست نامرئی یا اقتصاد دستوری هر دو نیازمند نظارت است

    عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه چه در دست نامرئی آدام اسمیت و چه در اقتصاد دستوری یا کمونیستی مارکس شما نیاز به نظارت هوشمند دارید، گفت: تقویت رقابت، ارتقای شفافیت، نظارت میدانی و هوشمند و قابل رهگیری شدن چرخه عرضه، بخشی از راه حل برای کنترل بازار است.

    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علی صالحی با اشاره به بازدید سحرگاهی از میدان میوه‌وتره بار اصفهان اظهار کرد: به وضوح روشن بود که کار برخی فقط دلالی است، برخی از فاصله میدان تا شهر بهره می‌برند و برخی هم بابت انحصارشان در توزیع منتفع می‌شوند و البته روش‌های مختلف دیگری که در کنار کار سالم و حلال عمده غرفات، باعث تفاوت قیمت حتی در خود میدان می‌شدند.

    وی تصریح کرد: تقویت رقابت، ارتقای شفافیت، نظارت میدانی و هوشمند و قابل رهگیری شدن چرخه عرضه، بخشی از راه حل برای کنترل بازار است. چه در دست نامرئی آدام اسمیت و چه در اقتصاد دستوری یا کمونیستی مارکس شما نیاز به نظارت هوشمند دارید.

    عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در دورانی که علی رغم تکنولوژی همچنان رانت اطلاعاتی، تبانی کارتل‌ها و البته انحصار نیروهای بازار در بخش عرضه به وضوح بر بخش تقاضا غلبه دارد نباید انتظار داشت ساز و کاری معمولی در بازار در برابر منفعت‌طلبی‌ها دوام بیاورد.

    لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

      منبع خبر

      شورای شهر اصفهان

      شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

        نظرات