ثبت یک هزارو ۹۱۳ درخواست شهروندی در سامانه ۱۳۷/ اقبال عمومی به اپلیکیشن «چشم شهروند تبریز»

به گزارش شهریار ، بررسی آمار دریافتی به ثبت رسیده در خصوص پیشنهادها و شکایات شهروندان طی هفته گذشته در مقایسه با هفته پیش از آن نشان می دهد با راه اندازی اپلیکیشن چشم شهروند تبریز تعداد پیام‌های دریافتی از سوی شهروندان افزایش یافته است. این آمار نشان می دهد در حالی در هفته گذشته در مجموع یک هزارو ۹۱۳ مورد پیام از طرق مختلف با ۱۳۷ ثبت شده که هفته پیش از آن این تعداد یک هزارو ۴۷۸ مورد بود.

طی روزهای سوم آذر تا نهم آذر ماه و به عبارتی در هفته‌ای که گذشت، یک هزارو ۹۱۳ مورد توسط تلفن ۱۳۷، وب سایت و نرم افزار پیامکی چشم شهروند تبریز به ثبت رسیده که بیشترین آمار درخواست شهروندی مربوط به مناطق ۱، ۴، ۳ و ۲ است.

بررسی آمار درخواست شهروندان نشان می دهد منطقه ۱ با ۳۰۴ مورد، منطقه ۲ با ۲۲۸ مورد، منطقه ۳ با ۲۳۸ مورد، منطقه ۴ با ۳۰۳ مورد، منطقه ۵ با ۱۵۳ مورد، منطقه ۶ با ۱۷۷ مورد، منطقه ۷ با ۲۱۹ مورد، منطقه ۸ با ۸۴ مورد، منطقه ۹ با ۱۳ مورد و شهرداری منطقه ۱۰ نیز ۱۹۴ مورد پیام از سوی شهروندان مواجه بوده‌اند.

پیگیری مشکلات سد معبر، آسفالت و لکه گیری،  جمع آوری زباله و نخاله، حیوانات بلاصاحب، ساخت و ساز غیرمجاز، پاکسازی معابر، مرمت و تعمیر و ترمیم و فضای سبز به ترتیب از مهمترین و بیشترین علل تماس شهروندان با این سامانه طی هفته گذشته است.

بر همین اساس ۳۶۶ مورد تماس در خصوص رفع سد معبر انجام یافته است.

آسفالت و لکه گیری با ۲۸۹ مورد رتبه دوم بیشترین تماس شهروندان را داشته است.

تعداد ۲۶۰ مورد تماس جهت جمع آوری زباله و نخاله و ضایعات به ثبت رسیده است.

همچنین جمع آوری حیوانات بلاصاحب با ۲۱۰ مورد بیشترین درخواست شهروندان مناطق ۱، ۵ و ۲ تبریز را به خود اختصاص داده است.

ساخت و سازهای غیرمجاز با ۱۳۰ رتبه پنجم بیشترین شهروندان را به خود اختصاص داده است.

پاکسازی معابر با ۱۲۶ مورد، مرمت و تعمیر با ۱۱۳ مورد و فضای سبز با ۱۰۲ مورد بیشترین درخواست شهروندان با سامانه ۱۳۷ طی هفته گذشته به شمار می رود.

شماره تلفن سه‌رقمی ۱۳۷ متعلق به شهرداری تبریز بوده و تمام شهروندان می‌توانند برای تقاضای خدمات و یا اعلام درخواست در تمامی حوزه های اجرایی مربوط به شهرداری با آن تماس بگیرند. شهروندان می توانند پیشنهادها و شکایت‌های خود را در تمامی حوزه‌های کاری شهرداری و مدیریت شهری اعلام کرده و کد رهگیری جهت پیگیری و بازخورد دریافت کنند.

تماس‌های ثبت شده با سامانه ۱۳۷ پس از ثبت اولیه به مناطق دهگانه سطح شهر ارجاع داده می‌شود و پس از پیگیری، بررسی و رفع موارد مورد نیاز به شهروندان اطلاع رسانی می شود.

علاوه بر خط تماس تلفنی ۱۳۷، اپلیکیشن چشم شهروند یکی دیگر از راه ارتباطی شهروندان تبریز با مرکز ۱۳۷ شهرداری تبریز است. شهروندان می توانند با استفاده از این اپلیکیشن مشکلات شهری در زمینه های خدمات شهری، عمرانی، فرهنگی را به شهرداری ارسال کنند. از قابلیت های این اپلیکیشن می توان به موارد زیر اشاره کرد: ارسال عکس و فیلم از مشکلات، تعیین دقیق از طریق نقشه، مشاهده درخواست های ثبت شده، مشاهده درخواست های ثبت شده اخیر شهروندان، امکان پیگیری درخواست ها از طریق کد پیگیری اعلام شده، قابلیت کار به صورت آفلاین اشاره کرد.

نکته جالب توجه در بررسی آمار هفته گذشته سامانه ۱۳۷ نشان می دهد با راه اندازی اپلیکیشن چشم شهروند تبریز طی هفته گذشته تعداد ۳۱۸ درخواست از طریق این نرم افزار موبایلی به ثبت رسیده است.

در این بین تعداد یک هزارو ۵۶۹ درخواست از طریق تلفن ۱۳۷ و ۲۶ درخواست نیز از طریق وب سایت این مجموعه به ثبت رسیده است.

تسهیل ارتباط شهروندان با شهرداری از طریق خدمات الکترونیکی، رفع نواقص و مشکلات مربوط به شهر، کاهش مراجعه حضوری شهروندان برای پیگیری امور و در نتیجه کاهش سفرهای شهری و ترافیک، افزایش حیطه نظارت و کنترل مدیران شهرداری، ایجاد بانک اطلاعاتی از مشکلات شهر با هدف طبقه بندی و بررسی دقیق و آماری مشکلات به صورت منطقه‌ای و محله‌ای، افزایش مشارکت و نظارت شهروندان بر امور شهری، بررسی میزان رضایت شهروندان از عملکرد شهرداری، شناسایی شهروندان مسئول و مشارکت آنها در امور شهرداری از جمله اهداف راه اندازی سامانه ۱۳۷ شهرداری تبریز به شمار می رود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات