داشتن شهری زیبا و شاد با اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا

داشتن شهری زیبا و شاد با اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر اهواز جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی این شورا روز شنبه ۱۰ دی ماه به ریاست محمدحسین ملایی‌زمانی، با دستور کار بررسی طرح تفکیک از مبدا و استفاده از اپلیکیشن به‌روب برگزار می‌شود.

ملایی زمانی در این جلسه اظهار کرد: طرح تفکیک از مبدا در گذشته نیز تا حدودی انجام می‌شد اما در این دوره شهرداری اهواز با یک همت و عزم جدی و برنامه‌ریزی دقیق به دنبال اجرای آن است که در این خصوص با همرایی شرکت به‌روب نسبت به اجرای طرح تفکیک از مبدا اقدام می کند.

وی افزود: برای هرچه بهتر برگزار شدن این طرح و آشنایی هرچه بیشتر شهروندان با طرح تفکیک از مبدا باید یک قرارگاه رسانه‌ای متشکل از دستگاه‌هایی که می‌توانند در این حوزه کمک کنند تشکیل شود تا بتوانیم فضا را برای اجرای این طرح فراهم کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلانشهر اهواز ادامه داد: طرح تفکیک از مبدا چندین ماه پیش به صورت آزمایشی در منطقه ۸ شهرداری اهواز آغاز شد و از ابتدای دی ماه سال جاری در سطح شهر اهواز در حال اجرا می‌باشد، اما برای اجرای آن نیازمند یک طرح و سازماندهی دقیق هستیم تا استفاده شهروندان، فرایند اجرا و سرعت آن تسهیل پیدا کند.

وی تاکید کرد: برای اجرای این طرح یک نرم افزار موبایلی به نام به‌روب طراحی شده است که علاوه بر اینکه شهروندان به وسیله آن می توانند میزان زباله‌های خشک خود را به شهرداری اعلام کنند می توانند با استفاده از عواید حاصل از آن در امور خیریه نیز شرکت کنند.

ملایی زمانی در پایان خاطرنشان کرد: دفع ناصحیح زباله سبب ایجاد مشکلات مختلفی برای شهروندان، شهر و زیبایی شهری میشود، لذا امیدواریم با اجرای دقیق این طرح هدفمند و مردمی، این مشکل یک بار برای همیشه حل شود.

وی تاکید کرد: در این راه و اجرای این طرح نیازمند همراهی تک تک شهروندان اهواز هستیم تا شهری زیبا و تمیز و شاد را تقدیم همشهریان گرامی کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اهواز

    منبع خبر

    شورای شهر اهواز

    شورای شهر اهواز یک شورای شهر در شهر اهواز می باشد

      نظرات