«رشد درآمدهای شهرداری وابسته به رعایت قانون است»

«رشد درآمدهای شهرداری وابسته به رعایت قانون است»

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر اهواز رضا امینی شهردار اهواز در جلسه ای با حضور استاندارخوزستان و اعضای شورای اسلامی کلانشهر اهواز اظهار کرد: اهواز از لحاظ جمعیتی هشتمین و از لحاظ وسعت سومین کلانشهر ایران است که با وسعت زیاد در محاصره صنایع قرار گرفته است، بخش زیادی از مشکلات به فیزیک و ظاهر شهر برمی گردد، با وجود تلاش‌ها و اتفاقات خوبی که در گذشته و مدیران قبلی صورت گرفته هنوز مشکلات اهواز رفع نشده است.

وی افزود: یکی از دلایلی که مشکلات در اهواز هنوز وجود دارد این است که ریل‌گذاری مناسب و خوبی برای توسعه شهری و رفع مشکلات انجام نشده است، علاوه بر آن ورود نیروهای قراردادی تحت نظر پیمانکار به بخش اداری و ایجاد مشکلات در نظارت بر عملکرد پیمانکاران بزرگترین معضل شهرداری در حوزه نظافت شهری است.

وی افزود: تلاش و هدف مدیریت شهری اهواز این است که رابطه‌ی موجود میاد شهرداری و پیمانکار اصلاح شود، باید یک رابطه دو طرف میان سرمایه‌ی و پیمانکاری که وارد شهر می شود با شهرداری وجود داشته باشد تا خیلی از اتفاقات مثبت به سود شهر رخ دهد.

شهردار اهواز ادامه داد: بدهی‌های به جای مانده از دوره‌های قبل که مهمترین آنها بدهی۴۸۰ میلیاردتومانی به بانک ملت بود از جمله مهمترین مشکلاتی بود که در دوره‌ی جدید مدیریت شهری با آن روبرو بودیم که خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته این بدهی به ۲۰۰ میلیارد تقلیل و در نهایت تسویه شد، علاوه بر آن پروژه قطار شهری اهواز که همراه با سایر کلانشهرها آغاز شد در حال حاضر با پیشرفت ۲۸ درصدی مسکوت مانده است.

وی تاکید کرد: در اهواز حدود ۹۰ دستگاه اتوبوس فعال وجود دارد که به هیچ وجه جوابگوی جمعیت این کلانشهر نیست، با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق وزارت کشور در یک مرحله ۶۵ دستگاه و مرحله‌ی دیگر ۶۴ دستگاه برای شهرداری اهواز خریداری شد اما متاسفانه در تحویل آنها هنوز با مشکل مواجه هستیم.

امینی اضافه کرد: در حوزه معماری شهری بیش از این مجاز نیست که اهواز گسترده شود، چرا گا متاسفانه حدود ۳۰ درصد جمعیت اهواز در حاشیه و سکونت‌گاه‌های غیررسمی زندگی می کنند. اگر حریم شهر بسته نشود امکان توسعه سکونتگاهای غیررسمی همچنان وجودخواهد داشت.

وی توضیح داد: قانون درآمدهای پایدارمصوب مجلس شورای اسلامی بیان می کنند که شهرداری ها به لحاظ درآمدی باید توانمند شوند تا بتوانند پاسخگوی نیاز مجموعه باشند، اگر یکی از درآمدهای شهرداری مانند ارزش افزود تامین شود و بتواند حقوق و هزینه های جاری را پرداخت کند بقیه درآمدها به سمت حوزه عمرانی خواهد رفت.

امینی خاطرنشان کرد در اهواز حدود ۸۰ درصد بودجه به سمت هزینه های جاری می رود و اگر ۱۰۰ درصد بودجه تامین شود ۲۰ درصد باقی مانده به حوزه عمرانی اختصاص می یابد با این حال با استفاده از عوارض الایندگی دریافتی چندین پروژه در اهواز راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: اگر قانون رعایت شود، ظرفیت های درآمدی خوبی برای شهرداری وجود دارد در این صورت می توانیم پروژه‌های خوبی را آغاز کنیم با این حال اولویت ما تکمیل پروژه‌های نیمه تمامی بوده است که به گونه ای شهر را زمین گیر کرده بودند، که در طرح هر هفته چند افتتاح بسیاری از این پروژه های محله محور تکمیل شدند.

شهردار اهواز گفت: برای شهرداری بیش از ۳۰۰ نوع خدمت از بدو تولد تا چندین سال بعد از فوت تعریف شده است، لذا باید هم مدیریت مقتدری داشته باشد و هم ساماندهی درستی داشته باشد تا بتواند در تمام حوزه ها خدمات متناسب ارائه دهد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اهواز

    منبع خبر

    شورای شهر اهواز

    شورای شهر اهواز یک شورای شهر در شهر اهواز می باشد

      نظرات