ايجاد هماهنگي صنعت آب و برق در مواقع بحران ضروري است

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان مركزي، علي رجبي در آيين افتتاحيه مانور تمريني و آموزشي وزارت نيرو در منطقه مركزي شمال كشور با سناريوي حادثه ي زلزله كه در شركت برق منطقه اي باختر برگزارشد، ايجاد هماهنگي بين شركت هاي آب و برق را براي رسيدگي به حوادث در مواقع حاد و بحراني مهم ارزيابي كرد و گفت: اصل هماهنگي نظارت و برنامه ريزي سرلوحه اصلي در طراحي مانور ها بوده است تا صنعت آب و برق به صورت منسجم و در قالب يك تيم بتوانند در شرايط بحراني در كنار هم قرار گيرند تا در خدمت رساني تسريع و هم افزايي صورت گيرد.
وي افزود: بر اين اساس بايد هرگونه ابزار، تجهيزات و منابع انساني متناسب با شرايطي در محل حادثه به كار گرفته شود و از ورود تجهيزات و امكانات ناكارآ مد و ناهماهنگي در محل حادثه جلوگيري به عمل آيد.

رجبي خدمت رساني به موقع ، آمادگي نيرو ها و آموزش را از اهداف برگزاري اين مانور ها دانست و افزود:سياست وزارت نيرو خدمت رساني سريع و به موقع در تمام مناطق كشور در زمان بروز حوادث است.

تداوم جريان آب و برق پايدار در مواقع بحران اساسي ترين نياز مردم آسيب ديده است

استاندار استان مركزي گفت:تداوم جريان آب و برق پايدار در مواقع بحران اساسي ترين نياز مردم آسيب ديده است.
فرزاد مخلص الائمه ،فرمان اجراي مانور با رمز يا فاطمه الزهرا را صادر كرد و افزود:همكاران سخت كوش صنعت آب و برق در تمام مواقع و سخترين شرايط پاي كار بوده اند تا اميد را در دل مردم زنده نگه دارند.
وي برگزاري مانور هاي تمريني آموزشي را بسيار مهم قلمداد كرد و افزود:در شرايط پيچيده و بحراني بايد تدابير و برنامه ريزي هاي اساسي صورت پذيرد.

مديران دستگاه هاي اجرايي بايد حادثه محور باشند
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري استان مركزي گفت:مديران دستگاه هاي اجرايي بايد حادثه محور باشند.
بهنام نظري افزود:تاب آوري كليد واژه و مولفه اساسي براي مجموعه وزارت نيرو در مواقع بحران براي بازگردان چرخه زندگي به مردم است.
وي با اشاره به اينكه ايران جز 10 كشور اساسي حادثه خيز است،افزود:استان مركزي اولين استان صنايع مادر در كشور است،پيش بيني و پيشگيري در مواقع بحران نقش اساسي دارد.
نظري با اشاره به زلزله رخ داده در سرپل ذهاب اظهار كرد:شرايط مانورهاي تمريني آموزشي بايد به حادثه واقعي رخ داده خيلي نزديك باشد و تدابير لازم به موقع صورت گيرد.
وي اظهار داشت:تداوم جريان آب و برق در مواقع بحران اميد را در دل مردم آسيب ديده زنده نگه مي دارد.
نظري با اشاره به حملات سايبري دشمن جهت تخريب زيرساخت هاي اساسي و زير بنايي ،گفت:صنعت آب و برق همواره بايد در مواقع تهديدات احتمالي آماده باشند.

افزايش تاب آب آوري شبكه برق و آبرساني در مواقع بحران ضروري است


رييس شوراي هماهنگي مديران صنعت آب و برق استان مركزي گفت:افزايش تاب آب آوري شبكه برق و آبرساني در مواقع بحران ضروري است.
محمود محمودي با تشريح سناريوي طراحي شده براي اين مانور گفت: هدف از برگزاري اين مانور، سنجش و ارتقاي آمادگي شركت هاي صنعت آب و برق و توسعه همكاري بين شركت ها در برابر وقوع هرگونه حادثه و بحران است.
وي بيان كرد: سنجش ميزان آمادگي منابع انساني و تجهيزاتي، افزايش مهارت هاي فردي و تجربيات بين دستگاهي و دستيابي به سرعت عمل مطلوب در مواجهه شرايط اضطراري، بخش ديگري از اهداف اين مانور قلمداد مي شود.
وي ضمن تشريح تهديدات و آسيب پذيري هاي حوزه صنعت آب و برق، به مصون سازي ، ارتقاء تاب آوري و تداوم كاركردهاي در اين حضوره تاكيد كرد و افزود: حفاظت و پايداري صنعت برق يكي از مهم ترين موضوعات و اولويت پدافند غيرعامل است.
محمودي بيان كرد: مانور امروز زلزله با 6 ريشتر در اراك و كانون آن در كميجان است و بصورت فرضي و خطي كه تامين كننده برق كميجان است دچار حادثه شود و ميزان زلزله به حدي بوده كه بايد خط جديد به طول 7 كيلومتر احداث شود، ضمن اينكه اكيپ ها بالغ بر 100نفر هستند كه در كميجان مستقر شده اند.
مديرعامل شركت برق منطقه اي باختر گفت:برق باختر مهمترين كريدور انتقال انرژي از شمال به جنوب كشور است.
مجتبي داود آبادي با بيان اين مطلب افزود:استان مركزي محوريت حساس ترين خطوط تبادل انتقال انرژي در كشور است لذا تمهيدات و اتخاذ تدابير لازم در مواقع بحران ضروري است.
وي با بيان اينكه 17هزارو 30ميليون كيلو وات ساعت توليد انرژي برق در كشور را داريم ، افزود: ميزان تبادل انرژي توسط اين شركت ??ميليارد كيلو وات ساعت است.
داود آبادي طول خطوط انتقال و فوق توزيع برق باختر را 11هزارو 306كيلومترمدار خط عنوان كرد.
وي كنترل زمان بازيابي شبكه آسيب ديده در زمان بحران، ايجاد هماهنگي بين اكيپ اجرايي و پشتيباني، همكاري دستگاه هاي خدمت رسان برشمرد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات