مترو به نیروی هوایی رسید

مترو به نیروی هوایی رسید

http://www.bananews.irایستگاه نیروی هوایی در خط ۴ مترو با حضور شهردار تهران به طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ایستگاه نیروی هوایی با مساحتی حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع بدون احتساب ورودی جنوبی ، در خیابان پیروزی ما بین دو ایستگاه نبرد و شهید کلاهدوز واقع شده است و در طرح این ایستگاه دو ورودی از سطح خیابان ، ۸ دستگاه پله برقی و ۴ دستگاه آسانسور لحاظ شده است.

بنا بر این گزارش،احجام عمده عملیات اجرایی شامل حدود ۹۰ هزار متر مکعب حفاری و خاکبرداری ، حدود ۳ هزار و ۸۰۰ تن آرماتور بندی و حدود ۳۵ هزار متر مکعب بتن ریزی است.

ایستگاه نیروی هوایی دومین ایستگاه خط ۴ در بخش شرقی است و با توجه به محدوده پوشش جمعیتی پیش بینی می شود به یکی از پر رفت و آمدترین ایستگاه های این منطقه تبدیل شود.

خط ۴ متروی تهران به طول حدود ۲۱ کیلومتر و با ۱۹ ایستگاه شامل یک پارکینگ، یک پایانه و تعمیرگاه و سه پست برق است که از ایستگاه اکباتان (تبادلی با ایستگاه ارم سبز در خط ۵ ) در غرب تهران آغاز و پس از عبور از شهرک اکباتان ، خیابان آزادی، انقلاب اسلامی و پیروزی تا پایانه افسریه در شرق تهران ادامه می یابد و در طول مسیر بخشهایی مانند فرودگاه مهرآباد ،دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی امیر کبیر و مراکز نظامی و مسکونی در شرق تهران را به هم مرتبط می سازد.

 

 

    نظرات