رکوردشکنی ارسال آثار به دبیرخانه جایزه ملی محیط زیست

رکوردشکنی ارسال آثار به دبیرخانه جایزه ملی محیط زیست

به گفته معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در سیزدهمین دوره از برگزاری جایزه ملی محیط زیست، رکورد ارسال اثر به دبیرخانه این رویداد شکسته شد.

به گزارش دبیرخانه جشنواره جایزه ملی محیط زیست، بعد از چهار سال وقفه، سیزدهمین دوره این جایزه توسط سازمان محیط زیست برگزار خواهد شد. طبق برنامه‌ریزی انجام شده، در هفته اول اسفند ماه رویداد جایزه ملی محیط زیست در تهران برگزار خواهد شد .

اگرچه مصوبه شورای عالی محیط زیست بر این نکته دلالت دارد که این رویداد باید سالانه برگزار شود اما برگزاری اعطای این جایزه از سال 96 متوقف شد و دولت سیزدهم، بار دیگر اجرای این مصوبه را از سر گرفت .

نورالله مرادی معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با دبیرخانه جایزه ملی محیط زیست از ارسال 388 اثر تا این لحظه به دبیرخانه خبرداد .

وی افزود: بعد از دوره دوازدهم که در سال 96 برگزار شد، با یک تعطیلی چهار ساله مواجه بودیم و دوره سیزدهم در دولت مردمی برگزار می‌شود .

مرادی بیان کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جایزه ملی به اتمام رسیده است .

به گفته وی کمترین میزان مشارکت در این رویداد مربوط به دوره اول در 1379 بوده است. در این سال 62 اثر به دبیرخانه جایزه ملی ارسال شده است .

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بالاترین میزان مشارکت در طول دوازده دوره قبلی مربوط دوره چهارم در سال 1382 بوده است که 312 اثر به دبیرخانه ارسال شده است .

وی افزود: در سال 96 یعنی دوره دوازدهم هم 167 اثر به دبیرخانه ارسال شد اما در دوره سیزدهم شاهد رکوردشکنی در آثار ارسالی و دریافت شده توسط دبیرخانه هستیم .

مرادی بیان کرد: از میان آثار دریافتی، 67 اثر مربوط به موسسات دولتی، 80 اثر متعلق به شرکت‌های خصوصی و 26 اثر توسط سازمان مردم نهاد خلق شده‌اند. شرکت‌های فن‌آور و دانش بنیان 34 اثر، متخصصین 111 اثر و سایر اشخاص هم 69 به دبیرخانه ارسال کرده‌اند .

وی اضافه کرد: بنا داریم اسامی صاحبان تمام آثار را روی سایت سازمان حفاظت محیط زیست در بخش جایزه ملی درج شده است .

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به این ترتیب اگر نام کسی جامانده باشد، به لیست شرکت کنندگان اضافه خواهد شد .

وی اظهار امیدواری کرد: امسال جایزه ملی متفاوتی برگزار شود .

مرادی عنوان کرد: گام بعدی این است که آثار دریافتی را به تفکیک اعلام کنیم. کمیته علمی جایزه دو روز در استان البرز در آموزشکده محیط زیست مستقر خواهد شد و به کار بررسی آثار می‌پردازد .

وی افزود: آثار راه یافته به مرحله داوری تا پایان دی ماه انتخاب می‌شوند و منتخبان به بخش نهایی راه خواهند یافت .

به گفته معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، سقفی برای تعداد راه یافتگان به مرحله نهایی تعیین نشده است. ترکیب کمیته داوری که از میان هفت نفر از برجستگان حوزه‌های مختلف محیط زیست انتخاب می‌شوند، به زودی مشخص خواهد شد .

وی گفت: کار داوری به شایسته‌ترین شکل ممکن انجام خواهد شد زیرا ما سعی کرده‌ایم برجسته‌ترین افراد را انتخاب کنیم تا بهترین آثار انتخاب شود .

جایزه ملی محیط زیست فرصتی برای تبادل اندیشه‌ها و دستاوردهای فعالان این عرصه است. این جایزه، با هدف ایجاد انگیزه برای مشارکت مردمی و گسترش فرهنگ حمایت و حفاظت از محیط زیست در جامعه برگزار می‌شود .

رویکرد اصلی جایزه ملی محیط زیست تشویق و تقدیر از افرادی است که در این مسیر کوشا بوده‌اند و به نوعی در شناخت و بسط آن تأثیر گذارند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات