اتصال لوله دودکش فلزی و آکاردئونی با یکدیگر خطرناک است

اتصال لوله دودکش فلزی و آکاردئونی با یکدیگر خطرناک است

به گزارش شهریار ، آتش پاد علیرضا زبردست با اشاره به کاهش شدید دما در این روزهای زمستانی و لزوم استفاده از وسایل گرمایشی که ضرورت دارد ایمنی های لازم در تخلیه گاز منوکسید کربن حاصل از سوخت انجام گیرد، گفت: یکی از شایع‌ترین علل بروز مسمومیت ناشی از گازمنوکسید کربن، استفاده از لوله‌های آکاردئونی یا فنری است که متاسفانه در مواردی شاهد استفاده از این نوع لوله ها به عنوان دودکش در منازل و ... هستیم.

وی تصریح کرد: استفاده از لوله‌های قابل انعطاف فنری (خرطومی یا آکاردئونی) به‌عنوان دودکش به‌علت سهولت در نصب، با استقبال عمومی مواجه شده که متاسفانه دارای مشکلاتی است و در صورت بی‌توجهی می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری در سلامتی یا جان باختن شهروندان شود.

مدیرعامل آتش نشانی تبریز ادامه داد: به‌علت نبود نر و مادگی در این نوع دودکش‌ها، احتمال آب‌بندی شدن در محل اتصال به‌شکل کامل وجود ندارد بنابراین احتمال بازگشت محصولات ناشی از احتراق به محیط، زیاد است.

زبردست افزود: به‌علت نوع ساختار، این نوع دودکش با گذشت زمان شکل اولیه خود را از دست داده و به حالت آویزان در می‌آید؛ همچنین احتمال ایجاد پیچ و خم‌های نامناسب در طول دودکش وجود دارد.

وی یاد آور شد: وزن خود لوله‌ آکاردئونی می‌تواند در درازمدت موجب خارج شدن آن از محل اتصال به دهانه‌ دودکش‌های دیواری و منجر به بازگشت محصولات احتراق به محیط شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با اشاره به علایم گازگرفتگی (سردرد، تهوع، شکم درد، احساس ناخوشی، احساس زخم در گلو و سرفه خشک) از شهروندان در خواست کرد در صورت مشاهده و احساس خطر انتشار گاز منوکسید در هر محیط با شماره ۱۲۵ سازمان آتش نشانی تبریز و شماره ۱۱۵ اورژانس تماس گرفته و با باز کردن درب و پنجره، از محیط خارج شوند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات