اهداف تشکیل انجمن کارفرمایان مشاورین املاک تهران اعلام شد

اهداف تشکیل انجمن کارفرمایان مشاورین املاک تهران اعلام شد

http://www.bananews.irرئیس انجمن صنفی کارفرمایان مشاورین املاک تهران هدف اصلی تشکیل این انجمن را احقاق حقوق اعضای صنف مشاورین املاک عنوان کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) کاظم معماری مقدم با بیان این‌که انجمن صنفی کارفرمایان با مجوز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت خود را از ابتدای امسال آغاز کرده است، خدمت‌رسانی به صنف را دستور کار خود قرار داده است.

معماری مقدم رسیدگی به اختلافات کارگری – کارفرمایی این صنف را از وظایف انجمن صنفی کارفرمایان مشاورین املاک دانست. وی در ادامه به مبالغ دریافتی از اعضای صنف توسط اتحادیه مشاورین املاک تهران اشاره کرد و گفت: مبلغ ۸ هزار تومان دریافتی بابت کد رهگیری، حق عضویت اعضاء، کمک‌های مردمی و مبالغی تحت عنوان ورودیه که از اعضاء گرفته‌ می‌شود در کجا هزینه می‌شود؟ چرا با وجود حدود ۹۵۰۰ عضو مشاوران املاک در تهران، تاکنون اتحادیه بیلان سالانه نداده و عملکرد مالی خود را به اعضای صنف اعلام نکرده است؟

وی با اشاره به درآمدهای هنگفت اتحادیه مشاوران املاک تهران تصریح کرد: از این محل تاکنون پولی بابت دانشگاه علمی – کاربردی هزینه نشده چرا که بابت برگزاری کلاس‌ها از متقاضیان شهریه گرفته می‌شود. وی فروش پرینتر را توسط اتحادیه عملی غیرقانونی دانست و تاکید کرد که اتحادیه مشاوران املاک نمی‌تواند کار اقتصادی انجام دهد.

کاظم معماری مقدم با تصریح اینکه مشاوران املاک به هیچ روی بر املاک قیمت‌گذاری نمی‌کنند و اجازه چنین کاری را هم ندارند، تعیین قیمت ملک را حق قانونی مالک دانست و از مسئولان اتحادیه مشاوران املاک و مسولان دولتی بخش مسکن خواست تا از هرگونه اظهارنظری درباره قیمت اجاره‌بها و ملک خودداری کنند.

وی طرح‌های اجرا شده در این‌باره از جمله تعزیراتی کردن قراردادهای اجاره‌بها، قراردادهای دوساله و به‌تازگی هم طرح بلوک‌بندی قیمت‌گذاری را از پیش شکست خورده دانست که مقطعی بوده و نمی‌تواند راهگشای مشکلات بخش مسکن باشد.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان مشاورین املاک تهران با اشاره به فعال‌سازی صنعت اجاره‌بها در کشور خاطر نشان کرد: هم اکنون زمین‌های موقوفی زیادی در تهران و سایر شهرستان‌های کشور وجود دارد که بی‌مصرف مانده در حالی‌که می‌‌توان آن‌ها را در اختیار انبوه‌سازان قرار داد تا با ساخت خانه‌های ارزان قیمت آن‌ها را در اختیار متقاضیان اجاره قرار دهند.

معماری مقدم اضافه کرد: همچنین زمین‌هایی در اختیار ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و کمیته امام قرار دارد که می‌توان با کمک بخش خصوصی آن‌ها را برای صنعت اجاره‌بها فعال کرد. وی با مناسب خواندن طرح مسکن مهر، این طرح را در خانه‌دار کردن برخی از دهک‌های جمعیتی موثر دانست.

معماری مقدم با بیان اینکه انجمن صنفی کارفرمایان مشاورین املاک کار عضوگیری خود را آغاز کرده، درباره میزان حق عضویت گفت: اعضا باید در هنگام عضویت برای یک‌بار مبلغ ۵۰ هزار تومان و سالانه هم مبلغ ۲۰ هزار تومان بابت حق عضویت پرداخت کنند.

وی کاهش مبلغ دریافتی بایت کد رهگیری را نتایج پیگیری‌های انجمن اسلامی صنف مشاورین املاک دانست که در سال ۹۰ این مبلغ را از ۸ هزار تومان به ۴ هزار تومان کاهش داد.

    نظرات