نصب ۳۰ هزار انشعاب برق مسکن مهر در «البرز»

نصب ۳۰ هزار انشعاب برق مسکن مهر در «البرز»

http://www.bananews.ir/تا پایان سال‌جاری تعداد ۳۰ هزار انشعاب جدید برق در مسکن مهر استان البرز نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس علی گل محمدی، معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع نیروی برق استان البرز با اعلام این خبر گفت: سال گذشته نیز تعداد ۹ هزار و ۴۹۱ انشعاب در مسکن مهر این استان نصب و راه‌اندازی شده است.

وی تعداد کل انشعاب‌های برق پیش‌بینی شده برای مسکن مهر استان البرز را ۱۰۳ هزارو ۸۴۵ انشعاب عنوان کرد. معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع نیروی برق استان البرز در ادامه رقم اعتبارات سال‌جاری این شرکت را ۱۵۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان دانست و گفت: این رقم نسبت به اعتبارات سال قبل از ۱۳ درصد رشد برخوردار است. به گفته وی، اعتبار یاد شده صرف اجرای طرح‌های سرمایه‌ای تامین برق متقاضیان، توسعه و بهبود زیرساخت‌ها، توسعه و بهبود روشنایی معابر، اصلاح لوازم اندازه‌گیری، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه توزیع و کاهش تلفات، توسعه مرکز ۱۲۱ دیسپاچینگ (کنترل و مدیریت شبکه‌های توزیع) خواهد شد. وی یادآور شد: این شرکت علاوه بر تامین برق مصرفی مورد نیاز استان البرز، برق ۳ شهرستان غرب استان تهران یعنی شهریار، شهر قدس و ملارد را نیز با استفاده از ۱۱ منطقه تعیین شده تامین خواهد کرد. او مصرف سالانه برق استان را ۶ میلیون و ۴۰۲ هزار و ۹۰۳ مگاوات ساعت اعلام و تصریح کرد: این مقدار برق با بهره‌گیری از ۹۶۹ دستگاه ترانسفورماتور هوایی، ۱۳ دستگاه ترانسفورماتور زمینی، ۲۰۳ کیلومتر شبکه هوایی فشار متوسط، ۱۷ کیلومتر کابل متوسط زمینی، ۳۳۰ کیلومتر شبکه هوایی فشار ضعیف و ۶۲ کیلومتر شبکه زمینی فشار ضعیف در اختیار یک میلیون و ۴۰۱ هزار و ۸۱۵ مشترک قرار می‌گیرد. مهندس گل‌محمدی با بیان اینکه سال گذشته تعداد ۹۸ هزار و ۴۵۱ انشعاب برق واگذار شده اضافه کرد: امسال نیز تعداد ۷۸ هزار و ۵۴۸ انشعاب جدید واگذار خواهد شد. وی اولویت‌های سال‌جاری این شرکت را تامین برق پروژه‌های مسکن مهر، بهینه سازی روشنایی شهری و روستایی و اجرای پروژه‌های مربوط به جلوگیری از خاموشی پیک بار تابستان بیان کرد. گل‌محمدی در ادامه تعداد انشعاب‌های غیر‌مجاز در سطح استان را ۸ هزار انشعاب اعلام کرد. به گفته وی، هم‌اکنون ۱۱ اکیپ سیار همراه با ماموران نیروی انتظامی سرگرم جمع‌آوری برق‌های غیر‌مجاز در محدوده استان هستند. مهندس گل محمدی از دیگر مشکلات این شرکت را ثابت ماندن هزینه انشعاب برق عنوان کرد و گفت: به‌رغم افزایش قیمت تجهیزات و کالاهای مصرفی، از سال ۸۳ تاکنون در هزینه‌های انشعاب برق هیچ گونه تغییری حاصل نشده و همچنان ثابت مانده است.

    نظرات