دنیا در حال ایجاد خط‌کش‌های محیط زیستی است

دنیا در حال ایجاد خط‌کش‌های محیط زیستی است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در شهرک صنعتی بزرگ اصفهان؛

شهر اصفهان به عنوان پایلوت و منطقه آزمایشی و درحقیقت به عنوان الگویی برای توسعه استفاده از خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی و خصوصی، مبنا قرار گیرد.

به گزارش «پارما»، علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، پروژه بلاستینگ گروه صنعتی مپنا (مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران) و پروژه نصب تجهیزات کنترل واحدهای صنعتی این شهرک را افتتاح و اظهار کرد: مپنا می تواند به عنوان الگو در بحث انرژی و راندمان انرژی صنایع در نظر گرفته شود.

ما آمده ایم تا باری از روی دوش مردم برداریم، ما خادم این مردم شریف هستیم.

وی ضمن عذرخواهی از مردم استان اصفهان افزود: این آلودگی هوا اصلا شایسته مردم شریف و شهیدپرور اصفهان نیست، برای من خیلی سخت و سنگین است که وضعیت منابع آب، هوا و زاینده‌رود خوب نیست .

سلاجقه بیان کرد: دنیا در حال ایجاد خط‌کش‌های محیط زیستی است و از این به بعد اقدامات محیط زیستی در سطوح بین‌المللی به صورت دقیق انجام می‌شود که بر کشور تأثیر گذار است.

تاب‌آوری مردم ما بالا است؛ نباید ما مسئولان از تاب‌آوری این مردم شریف و نجیب سوء استفاده کنیم .

معاون رئیس جمهور ضمن ابراز امیدواری از الگو قرارگرفتن شرکت مپنا در مسائل زیست محیطی صنایع، گفت: مدیریت پسماند، انرژی، تغییر اقلیم و مباحث مربوط به محیط زیست طبیعی از وظایف اصلی سازمان حفاظت محیط زیست است .

وی در بخشی دیگر از صحبت های خود، افزود: قصد داشتیم که امسال جشن عدم مصرف مازوت را در نیروگاه شهید منتظری اصفهان داشته باشیم اما متأسفانه این امر اتفاق نیافتاد. مصرف مازوت در اصفهان از سال گذشته آغاز شده اما آلودگی هوا از سال‌های قبل وجود داشته است .

ایشان به افتتاح یکی از طرح‌های بزرگ مربوط به گازوئیل یورو 5 در استان اصفهان در هفته‌های آینده که یک گام بزرگ در مصرف سوخت پاک است، اشاره کرد.

آنچه که کشور را به این مرحله کشانده، نتیجه فعالیت همه ماست. همه ما تکالیف خودمون را داریم

سلاجقه تأکید کرد: ما به هیچ وجه نمی‌گذاریم مردم ما این سختی‌ها را تحمل کنند و این حق‌الناس است و باید محکم بایستیم و از این حق مردم دفاع کنیم .

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور طی صحبت های خود؛ توجه به مسائل مربوط به زاینده رود و حق آبه آن، منابع آبی و تالاب بین المللی گاوخونی را مطرح کرد.

وی تصریح کرد: صندوق ملی محیط زیست همچنان در کنار صنعت است و در لایحه بودجه سال آینده هم 20 درصد عوارض آلایندگی دیده شده و خواستار تقویت این صندوق ملی از مجلس هستیم.

احمدرضا لاهیجان زاده سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ضمن خوش آمد گویی به مدیران و مسئولان کشوری و استانی حاضر در این جلسه، بیان کرد: گروه مپنا در دریافت تسهیلات کم بهره از صندوق ملی محیط زیست پیشتاز بود و توانست بخشی از آن را دریافت کند و پروژه خود را به پایان برساند. وی به وجود ظرفیت ها و برنامه هایی جهت انتقال واحدهای مزاحم شهری به شهرک صنعتی بزرگ اصفهان اشاره کرد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات