انتقال نیروگاه شهید منتظری اصفهان، به اعتبار ملی نیاز دارد

انتقال نیروگاه شهید منتظری اصفهان، به اعتبار ملی نیاز دارد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور؛

درخصوص قانون هوای پاک، سازمان حفاظت محیط زیست تکلیفی که برعهده داشته را انجام داده اما در مجموع کمتر از 10 درصد از کل این قانون از سوی دستگاه‌های دیگر، انجام شده است.

به گزارش «پارما»، رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور امروز 29 دی ماه 1401 همزمان با روز ملی هوای پاک با حضور در نیروگاه شهید منتظری اصفهان، مطرح کرد: جهت بروز رسانی و بهبود فرآیند نیروگاه شهید منتظری اصفهان، نیاز به 20 هزار میلیارد تومان اعتبار است.

وی افزود: امروز روز هوای پاک است، خدمت ملت شریف اصفهان عرض ادب دارم و به عنوان خادم مردم آمده ایم تا گشایش صورت گیرد. شرایط فعلی هوا اصلا شایسته مردم نیست.

علی سلاجقه افزود: قانون هوای پاک از سال 1396 ابلاغ شده و ما تا به الان، آنچه وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست بوده انجام داده ایم. در این خصوص 16 آیین نامه مربوطه تهیه و دولت آن را مصوب و به دستگاه ها ابلاغ کرده است. پیگیری های ما نشان می دهد که کمتر از 10 درصد آن توسط دستگاه های مشخص شده، انجام گرفته است.

وی ضمن تأکید به آمادگی نیروگاه شهید منتظری به منظور بهبود و به روز رسانی، افزود: این مجموعه در زمان خود، پیشرو بوده و در محلی دور از شهر قرار داشته است. به روز رسانی این نیروگاه و تبدیل به یک مجموعه دانش بنیان در کنار کاهش آلاینده‌ها سبب افزایش بازده در تولید آن می شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت سیزدهم به دنبال کسب درآمد از عوارض آلایندی نیست، تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم تا آلایندگی کاهش پیدا کند . یکی از نکات مثبت که ما در قانون بودجه سال آتی در نظر داریم این است که 20 درصد از عوارض آلایندگی به صندق ملی محیط زیست بریزد و مجلس هم کمک کند تا مصوب شود. ما در کنار مردم هستیم تا آلاینده‌ها کمتر شود.

وی ادامه داد: سهم آلایندگی مازوت در کنار سایر آلاینده های شهر اصفهان مشخص نشده و جنبه روحی و روانی آن حائز اهمیت است. توسعه شهر در کنار آلودگی های مربوط به حمل و نقل بر شدت این آلودگی ها تأثیرگذار است.

سلاجقه اظهار داشت: این موضوع باید از سوی وزارت نیرو پیگیری شود، ما نیز در سازمان محیط زیست برای تخصیص این اعتبار از دولت پیگیری خواهیم کرد.

مدیرعامل نیروگاه شهید منتظری طی این بازدید، گفت: ما آمادگی به روز شدن داریم و فرآیند انتقال نیروگاه 3 سال زمان نیاز دارد که علاوه بر افزایش بازده،کاهش مصرف گاز و عدم مصرف مازوت در نیروگاه جدید، مقدار مصرف آب 75 درصد کاهش می یابد و تولید آلودگی، کاهش خواهد یافت.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات