آیین افتتاح پروژه های زیست محیطی با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در اصفهان

آیین افتتاح پروژه های زیست محیطی با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در اصفهان

علی سلاجقه در آیین افتتاح پروژه های زیست محیطی شرکت فولاد مبارکه، مطرح کرد:

دولت سیزدهم در حمایت از دانش‌بنیان‌ها در همه ابعاد مخصوصا مسائلی که مربوط به محیط زیست انسانی و طبیعی است، از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کند.

به گزارش «پارما»، علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در آیین افتتاح طرح‌های زیست محیطی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، بیان کرد: خوشبختانه در فولاد مبارکه کارهای زیربنایی خیلی خوبی انجام شده است.

وی افزود: یکی از دستاوردهای اصلی تحریم‌ها، مباحث مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان و تکیه بر نیروهای جوان داخلی است. دولت سیزدهم نسبت به دانش‌بنیان‌ها در همه ابعاد مخصوصا مسائلی که مربوط به محیط زیست انسانی و طبیعی است، از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کند.

سلاجقه با بیان اینکه صنایع فولاد جزو صنایع آلاینده و آب‌بر است، عنوان کرد: در برنامه‌ریزی که برای سال آینده فولاد مبارکه انجام شده، حدود 5 میلیارد دلار به پروژه‌هایی که غالبا محیط زیستی هستند اختصاص یافته و این واقعا رویکرد بسیار خوبی است. فولاد مبارکه یکی از نقاط هدفی بوده که بیشتر مردم و انسان‌هایی که کمتر آگاهی داشتند، آن را مورد هدف قرار می دهند و می‌خواهند که حتما این مسأله شفاف‌سازی شود.

وی در سفر یک روزه خود به اصفهان همزمان با روز هوای پاک، اظهار کرد: ما امروز دو پروژه اصلی را اینجا افتتاح کردیم؛ یکی از این پروژه‌ها، پروژه جمع آوری و تصفیه پساب 9 شهر اصفهان به همراه سیستم اولترافیلتراسیون است. این پروژه از 14 میلیون متر مکعب آبی که اینجا استفاده می‌شود، حدود 8 میلیون متر مکعب آن را تأمین می‌کند. مورد دیگر، فاز دوم تصفیه خانه واحد اسمز معکوس ثانویه است که در سطح خاورمیانه یکی از بزرگترین پروژه‌های تصفیه آب به شمار می‌رود.

سلاجقه خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه با این رویکرد، می‌تواند به عنوان یک الگوی مناسب برای همه صنایع آلاینده کشور معرفی شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تأکید بر انجام فعالیت هایی درخصوص شفاف‌سازی اقدامات مجتمع فولاد مبارکه، تصریحکرد: مردم دوست دارند به صورت دائم و مستمر در قالب تابلوهای اعلانات از وضعیت آلایندگی اینجا باخبر شوند و در قالب ایستگاه‌های پایش این اطلاعات به مردم اعلام شود.

محمد یاسر طیب نیا، مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه طی آیین افتتاح پروژه های محیط زیستی این مجتمع، اظهار کرد: بالغ بر 2.3 میلیارد یورو پروژه های همراستا با حفظ محیط زیست و در جهت کاهش آلاینده‌ها در فولاد مبارکه تعریف شده است . هدف گذاری جدید این مجموعه همراستا با سیاست دولت سیزدهم و انتظار مردم تبدیل به صنعت سبز و دوستدار محیط زیست است .

مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه افرود: از جمله اقدامات فولاد مبارکه کاهش 2 و نیم میلیون تن تولید دی اکسید کربن فقط با سرمایه گذاری بر پروژه های نیروگاهی است که ارمغان ارزشمندی برای کشور است و امیدواریم همه صنایع این جهت‌گیری را داشته باشد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات