انتصاب مدیران بر اساس کانون ارزیابی استاندارد شایسته سالاری را در پی خواهد داشت

انتصاب مدیران بر اساس کانون ارزیابی استاندارد شایسته سالاری را در پی خواهد داشت

دکتر مهدی نصیری عضو هیأت رئیسه شورا در نطق پیش از دستور خود در صحن علی شورای اسلامی شهر شیراز با گرامیداشت ولادت امام محمد باقر (ع) و توضیح درمورد تصمیم پیشنهادی مجلس اروپا عنوان کرد این تصمیم هم ماهیت آن مجلس را برای ما بیشتر مشخص کرد و هم ارزش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بیشتر نمود که امیدوارم باعث شود قدرشان را بیش از پیش بدانیم .

رئیس مرکز پژوهش‌های شورا تشریح کرد: بحثی را سال گذشته و امسال جهت انتصابات شهرداری بر اساس شایستگی‌ها توسط کانون ارزیابی در دست پیگیری داشتیم و اتفاق خیلی خوبی که در یکی دو ماه اخیر شکل گرفت این بود که تعدادی از کارکنان شهرداری داوطلب مدیریت در حوزه های شهرداری، بر اساس استاندارد‌های کانون ارزیابی توسط معاونت برنامه ریزی شهرداری مورد سنجش قرار گرفتند که امیدواریم نتیجه آن در عمل هم دیده شود .

رئیس کمیته هوشمندسازی شورا  تاکید کرد : بعضی مواقع کاری که دارد انجام می شود اگر بر اساس استراتژی‌های شهرداری و استانداردهای مطلوب انجام نشود ممکن است حتی نتیجه عکس بدهد. به همین دلیل برای اینکه نتیجه مطلوب حاصل شود نیازمند این هستیم که یک مدل شایستگی بر اساس استراتژی‌های مورد نظر توسط یک تیم خبره طراحی شود. وی در ادامه خاطر نشان کرد: در این طراحی نیازمندیم که تیم مورد نظر با شهردار،کلیه معاونین شهرداری، شهرداران مناطق و روسای سازمان‌ها مصاحبه‌هایی را داشته باشد و استراتژی هایی را تعریف کند. برای مثال ما دوست داریم شهرداری شیراز را به یک شهرداری الکترونیک تبدیل کنیم. این موضوع نیازمند این نکته است که سواد الکترونیکی مدیران نیز مورد ارزیابی قرار گیرد. بعد از آن که این مدل ارزیابی بر اساس مصاحبه هایی که انجام شده طراحی می شود باید به عنوان یک ابزار توسط یک تیم ارزیاب که آن‌ها هم باید تیم متخصصی باشد مورد استفاده قرار گیرد. دکتر نصیری تاکید کرد تمام افراد ارزیابی کننده می‌بایست افرادی توانمند و ترجیحاً خارج از مجموعه شهرداری باشند .

نائب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری عنوان کرد : این موضوع کمک می‌کند تا بتوانیم شایستگان شهرداری را برای انتصاب در پست های مدیریتی داشته باشیم. حتی ممکن است مدل هایی که داریم طراحی می کنیم در سه بخش مدیران ارشد، مدیران میانی و مدیران پایه باشند چرا که ظرفیت و توان مدیران در سطوح مختلف می‌بایست متفاوت باشد .

رئیس کمیته هوشمند سازی تاکید کرد: اگر ما مدل‌هایمان مدل‌های تکراری سازمان‌های دیگر باشد و ارزیابی بر اساس آن مدل ها انجام بشود خروجی  ممکن است برعکس شود و نقش مخربی را در انتصابات داشته باشد به همین دلیل می بایست مدل ارزیابی برای شهرداری به طور خاص طراحی شود و اگر روش کنونی بر اساس مدل دیگر سازمان ها است نادیده گرفته شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات