دیجیتالی کردن صد در صد خدمات شهرداری آتن

دیجیتالی کردن صد در صد خدمات شهرداری آتن

شهریار تبریز/مهراب محرابی‌نیا: شهرها به عنوان محرک رشد باید فرصتها را شناسایی کرده و چالشهای فراروی این دگرگونی را مرتفع کنند. انقلاب صنعتی چهارم منجر به ایجاد خلاقیت و نوآوری با پتانسیل نامحدود می‌شود. مدیران شهری نیازمند آمادگی برای مطابقت دادن عوامل فیزیکی، دیجیتالی و محیط زیستی شهرهای خودشان هستند تا پاسخگوی بهتری به نیازهای دینامیکی دائماً در حال تغییر شهروندان باشند.

ما در دنیایی که به طور فزاینده جمعیت آن بیشتر می‌شود زندگی می‌کنیم. ۵۴ درصد جمعیت جهان در حال حاضر در شهرها سکونت دارند و این رقم تا سال ۲۰۵۰ به ۶۸ درصد خواهد رسید. انقلاب صنعتی چهارم روش ارایه خدمات به شهروندان را تغییر می‌دهد. بعد از سالها ساخت و توسعه زیرساختها و رویه ها، شهرها باید نوآوریها را بکار گرفته تا از فرصتها بهره مند شده و تغییرات فراروی جمعیتها را مرتفع سازند.

برنامه ریزان شهری معتقد هستند قبل از اینکه شهرها به انفجار جمعیتی برسند، باید تاب‌آور و بهینه شوند. برای نیل به این هدف، لازم است شهرهایمان هوشمندتر بشوند. دیری نخواهد پایید که شهرهای جهان به سمت هوشمند شدن حرکت خواهند کرد و این حرکت اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

هفته گذشته، مقامات شهری آتن اعلام کردند که با شروع سال ۲۰۲۳، ۱۰۰% خدمات شهرداری به صورت آنلاین در دسترس شهروندان خواهد بود. به گفته کاستاس باکویانیس، شهردار آتن، این شهر توانسته است برنامه‌های دولت دیجیتال خود را در مدت ۳ سال تکمیل کند.

در حال حاضر، پایتخت یونان می‌تواند تمامی ۲۰۷ خدمات خود را به طور مستقیم به شهروندان در کمترین زمان ممکن ارائه دهد. براساس زمان‌بندی صورت گرفته، مسئولین مربطه می‌گویند که شرکت توسعه دیجیتال شهرداری آتن توانسته است در هر ۵ روز یک سرویس جدید را آنلاین کند.

آتن در ارائه خدمات به شهروندان تغییر رویه داده است

بر اساس بیانیه رسمی منتشر شده، مقامات محلی در پایتخت یونان رسیدن به این نقطه عطف در توسعه شهر هوشمند را مایه مباهات خود می‌دانند. دیجیتالی شدن یک پروژه بزرگ و موفقی برای شهرداری آتن بود بود چرا که به سرعت تکمیل شد و با راه اندازی آن، هم به نارضایتی و دردسرهای شهروندان و کارشناسان در امور شهری پایان داده شد و هم تغییر رویه اساسی شهرداری آتن صورت پذیرفت.

این شهر کمپین دیجیتالی کردن را از سال ۲۰۲۰ شروع کرد. اکنون، برخی خدمات از قبیل صدور پروانه، جستجوی مجوزهای برنامه‌ریزی، صدور گواهی، مالیات و بیمه به صورت ۱۰۰ درصد آنلاین صورت می‌پذیرد.

در یک کنفرانس مطبوعاتی، شهردار آتن تشریح کرد که شهرداری آتن یک شهر پیشرو از نظر دیجیتالی‌کردن در یونان بوده که این امر نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی خوبی برای این نوع تغییرات صورت گرفته چرا که برنامه‌ریزی خوب و طولانی مدت می‌تواند یک شهر را متحول کند. وی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد:" از طریق آتن دیجتیالی‌شده، از منابع، کارایی، شفافیت و کاهش اثرات زیست‌محیطی اطمینان حاصل می‌کنیم. علاوه براین، ما این امکان را در اختیار شهروندان آتنی قرار می‌دهیم که از وقت ارزشمند خود بجای تلف‌کردن در مراجعات حضوری در سایر امور صرف کنند. "

طبق اعلان شرکت توسعه دیجیتالی شهرداری آتن، شهرداری دیجیتال آتن هر روز ۴۰۰ درخواست الکترونیکی دریافت می‌کند، این در حالی است که طی سه سال گذشته، بیش از ۱۹۴۰۰۰ شهروند و کسب و کار در این پلتفرم ثبت نام کرده‌اند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات