افزایش ۳ بند به مصوبه تقویت تولید و خدمات دانش بنیان در مدیریت شهری اصفهان

افزایش ۳ بند به مصوبه تقویت تولید و خدمات دانش بنیان در مدیریت شهری اصفهان

    افزایش ۳ بند به مصوبه تقویت تولید و خدمات دانش بنیان در مدیریت شهری اصفهان

    سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان طرح‌ها و لوایح بررسی شده در هفتاد و سومین جلسه علنی این شورا را تشریح کرد.

    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علی صالحی در گفت‌وگوی خبری پس از هفتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در صحن علنی امروز، لایحه پیشنهاد مزایده تعدادی از غرفه‌های تالارهای محوطه سبزی میدان مرکزی میوه و تره بار با اعلام نظر کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات بررسی شد و به تصویب رسید.

    وی با اشاره به بررسی لایحه‌ای همراه با آیین نامه پیشنهادی اجرایی مدیریت اجاره بهای بهره برداری از محل سایت‌های مخابراتی و ارتباطی منصوبه در املاک متعلق به شهرداری اصفهان با اعلام نظر کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، گفت: مقرر تعدادی از آنتن‌های مخابراتی که برای شهروندان مشکل پیدا می‌کند با حمایت شهرداری در مکان‌های مربوط به ساختمان‌های شهرداری مستقر ‌شود تا هم الزامات نمای بصری و هم سایر مسائل ایمنی رعایت گردد. در نهایت با بررسی‌های انجام شده این لایحه به تصویب رسید.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پیشنهاد تعیین ارزش معاملاتی ملاک عمل در تبصره‌های جرائم ماده ۱۰۰ قانون شهرداری بر مبنای دو برابر تراکم مسکونی و برای واحدهای تجاری و دفتر کار و صنعتی معادل دو برابر ارزش افزوده تجاری اداری و صنعتی از ابتدای سال ۱۴۰۲ بررسی شد.

    وی با اشاره به بررسی پیشنهاد تعیین عوارضات ارزش افزوده بر تراکم های مسکونی و تجاری برای سال ۱۴۰۲ ضمن اعلام نظریات کمیسیون های اقتصادی و تلفیق گفت: در نهایت پس از بررسی‌های مختلف، پیش از رای گیری، پیشنهادی از سوی اعضا برای برگشت لایحه به کمیسیون تلفیق مطرح شد که با رای مثبت اعضا همراه بود.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: طرح پیشنهادی هفت نفر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در افزایش ۳ بند به مصوبه تقویت تولید و خدمات دانش بنیان در مدیریت شهری با اعلام نظریات کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری در صحن امروز مطرح شد. ابتدای امسال این طرح برای حمایت از طرح‌های دانش بنیان صورت گرفته بود، اما نیاز بود که ۳ بند اضافه شود.

    وی افزود: براین اساس هزینه تراکم ساخت سوله و کارگاه شرکت‌های دانش بنیان مورد تایید معاونت علمی ریاست جمهوری با ۸۰ درصد تخفیف به معادل ۲۰ درصد تعرفه صنعتی که اکنون اعمال می‌شود رسید. این تعرفه برای ساخت سوله در بافت تاریخی رایگان شد.

    صالحی تاکید کرد: براساس بند دوم، با عنایت به قانون جهش تولید دانش بنیان، امکان استقرار شرکت‌ها‌ی دانش بنیان در اماکن غیرتجاری مطرح شد که به تصویب رسید. همچنین در بند ۳ نیز شهرداری با توجه به تکالیف حوزه دانش بنیان از سوی مجلس، موظف شد گزارش ۶ ماهه از اجرای این قانون به شورای شهر ارائه دهد.

    انتهای پیام/

    لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

      منبع خبر

      شورای شهر اصفهان

      شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

        نظرات