بررسی راهکارهای برون رفت از چالش های محیط زیست طبیعی کشور در استان اصفهان

بررسی راهکارهای برون رفت از چالش های محیط زیست طبیعی کشور در استان اصفهان

نشست تخصصی معاونین محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سراسر کشور با هدف ارتقا مدیریت عرصه های محیط زیست طبیعی کشور در اصفهان درحال برگزاری است.

به گزارش «پارما»، نشست تخصصی دوروزه معاونین محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سراسر کشور با هدف ارتقا سطح آگاهی و دانش معاونین محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی استان ها در مقابل چالش ها و مشکلات محیط زیستی کشور به میزبانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان امروز 5 بهمن ماه 1401، افتتاح شد. مدیران، معاونین و کارشناسان کشوری و استانی طی این نشست به تبادل نظر و همفکری در خصوص مسائل زیست محیطی پرداخته و راهکارهایی را تدوین خواهند کرد.

حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، تصریح کرد: تبیین سیاست ها و رویکرد های معاونت طبیعی و تنوع زیستی کشور با توجه به شرایط موجود، زیرساخت های قانونی و ظرفیت های فعلی با تأکید بر حفاظت مشارکتی و نیز ارتقا دانش وآگاهی معاونین محیط زیست طبیعی استان ها، از اهداف این نشست است.

مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه امروز باید به گونه‌ای تصمیم بگیریم که آینده‌ای بهتر برای فرزندانمان رقم بخورد، افزود: بر این باورم که از دل تهدیدهای زیست محیطی امروز در اصفهان و کشور می‌توان فرصت‌هایی بدست آورد؛ همین مسائلی که بواسطه مشکلات زیست محیطی و خشکی تالاب‌ها و مناطق طبیعی وجود دارد زمینه‌ای است برای اینکه مدیران سازمان محیط زیست اقدامات اساسی و زیربنایی برای نسل آینده داشته باشد و البته بستر آن در جامعه آماده است .

زینلیان افزود: اگر امروز به شرایطی رسیدیم که مجبور هستیم برای حفظ سلامت مردم از جمله آموزش و پرورش فرزندان خود را تعطیل کنیم همه این ها نشأت گرفته از تصمیمات مدیرانی بوده که طی ایامی به نادرستی گرفته شده و امروز ما میراث دار هستیم .‌

وی افزود: این هنر ما مسئولان است که با برگزاری این جلسات بتوانیم سیاست گذاری‌هایی را انجام دهیم که مهم ترین آنها فرهنگ عمومی در رابطه با مسائل زبست محیطی است .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات