تجهیز یگان حفاظت محیط زیست کشور به یکهزار دستگاه خودرو  در سال جاری

تجهیز یگان حفاظت محیط زیست کشور به یکهزار دستگاه خودرو در سال جاری

سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان محیط‌زیست کشور در گفتگو با خبرگزاری مهر در اصفهان از واگذاری یکهزار دستگاه خودرو به محیط‌بانان کشور خبر داد
به گزارش پارما از خبرگزاری مهر؛ سرهنگ جمشید محبت خانی در حاشیه نشست معاونان طبیعی و تنوع زیستی محیط‌زیست سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در اصفهان با اشاره به اینکه یک‌هزار و 200 دستگاه موتورسیکلت تریل خریداری شده و در اختیار محیط بانان قرار گرفته است، اظهار داشت: امسال مسئله تأمین خودرو در دستور کار سازمان محیط زیست است.

وی اضافه کرد: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست به طور جدی پیگیر است که بتوانیم با کیفیت ترین خودرو را خریداری کنیم و تا پایان امسال یا حداکثر تا اوایل سال آینده یکهزار دستگاه در اختیار محیط بانان قرار گیرد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه در نظر داریم طی سه سال، سالانه یکهزار دستگاه خودرو برای حوزه محیط‌بانی خریداری شود، خاطرنشان کرد:

دنبال مجوز هستیم که برای محیط بانی با کیفیت ترین خودرو و از نوع خارجی خریداری شود و یا از مدل‌های داخلی بهترین خودرو را انتخاب کنیم که در اجرا جواب دهد زیرا مناطق خاص و صعب العبور است و فقط محیط بانان تردد می‌کنند و لازم است خودروی مناسب خریداری شود.

سرهنگ محبت خانی خاطرنشان کرد: خرید سه هزار دستگاه خودرو طی سه سال در دستور کار است اما باید دید در کمیسیون‌های دولت با خرید چه تعداد خودرو موافقت می‌شود که در اختیار محیط بانان قرار بگیرد.‌

53 درصد از ظرفیت پست محیط‌بانی کشور خالی است

وی در خصوص کمبود نیروی محیط‌بان نیز تصریح کرد: یکی از چالش‌های بسیار جدی حوزه محیط‌بانی کشور کمبود نیروی انسانی است، به همین دلیل نیز طی این چند سال به طور جدی دنبال کردیم و سهمیه استخدام سالانه 250 نفر نیروی محیط‌بان را گرفتیم.

سرهنگ محبت خانی با بیان اینکه طبق این مجوز طی 10 سال، سالانه 250 نفر به نیروهای محیط‌بانی کشور باید افزوده شود که تاکنون سه سال آن طی شده است، افزود: حدود 47 درصد از ظرفیت پست‌های محیط‌بانی ما نیرو دارد؛ حدود هشت هزار پست سازمانی محیط بانی کشور است اما در حال حاضر حدود سه هزار و 600 نفر محیط‌بان داریم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: افرادی که محیط بانی را انتخاب می‌کنند، استخدام می‌شوند و لباس محیط بانی بر تن می‌کنند لازم است قبل از ورود به این عرصه تحقیقاتی درخصوص شرایط محیط بانی داشته باشند زیرا محیط بانی کاری اداری نیست بلکه شیفتی و شبه نظامی است اینکه صِرف علاقه باشد و درباره سختی‌های آن بی اطلاع باشند سبب شده به تازگی شماری از افراد که جذب محیط‌بانی شده بودند متأسفانه پس از یکی دو ماه این شغل را رها کردند.

سرهنگ محبت خانی خاطرنشان کرد: ایجاد جاذبه خدمتی محیط بانی موضوعی است که در دستور کار قرار دادیم تا افرادی که پای به عرصه محیط‌بانی می‌گذارند با انگیزه در این شغل مقدس بمانند و ادامه خدمت بدهند.

آخرین وضعیت پرونده قتل محیط‌بان برومند نجفی

وی درباره آخرین وضعیت پرونده قتل محیط‌بان کرمانشاهی، برومند نجفی، گفت: سازمان به طور جدی دنبال این پرونده است، از سوی رئیس سازمان محیط‌زیست چندین نامه به وزیر محترم کشور و استاندار کرمانشاه برای پیگیری این پرونده فرستاده شد.‌

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه پیگیری این پرونده اکنون در اختیار فرماندهی انتظامی و پلیس آگاهی استان کرمانشاه است، ابراز داشت: تا امروز قاتل محیط‌بان کرمانشاهی دستگیر نشده و ما پیگیر علت طولانی شدن این مسئله هستیم.

نشست 2 روز معاونان محیط زیست  طبیعی و تنوع زیستی ادارات کل محیط زیست سراسر کشور در اصفهان بعد از ظهر امروز پایان یافت. هدف از برگزاری این نشست بررسی چالش‌های حوزه محیط‌زیست طبیعی برای بازنگری راهبردها و ارتقای مدیریت عرصه‌های طبیعی بود.‌

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات