ابتکار اسلو برای ارزان‌تر کردن حمل و نقل عمومی

شهریار تبریز/مهراب محرابی‌نیا: از این‌رو، مقامات شهری در شهرهای جهان در صدد ارائه ابتکارهایی برای تشویق مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی هستند. به دنبال یک ابتکار جدید که توسط شورای شهر اسلو رونمایی شده است یک بلیط یک طرفه در شبکه حمل و نقل عمومی اسلو تا ۴۰درصد ارزان تر شده است.

به گزارش شرکت پخش رسانه‌ای نروژ، شورای شهر اسلوموقع ارائه بودجه سالجاری، ۲۰۰ میلیون کرون برای ارزان‌ترکردن هزینه‌های حمل و نقل عمومی در پایتخت نروژ، اسلو، اختصاص داده است تا بواسطه آن شهروندان این شهر بیشتر از گزینه حمل و نقل عمومی برای تردد استفاده کنند.

سیرین استاو، مشاور محیط زیست و حمل ونقل عمومی به شرکت پخش رسانه ای نروژ گفت، "ما در حال راه اندازی یک نوع بلیط برای حمل و نقل عمومی هستیم که اجرای آن خبر خوبی برای جمعیت شهر به حساب می‌آید."

این گزینه بلیط فروشی جدید هزینه یک بلیط یک طرفه را برای افرادی که بیشتر از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کند کاهش خواهد داد. به عبارتی، هر چه بیشتر از حمل و نقل عمومی استفاده شود، هزینه بلیط کاهش بیشتری خواهد داشت. قیمت فعلی بلیط حمل و نقل عمومی در اپلیکیشن روتر (Ruter) ۳۹ کرون است.

اگر چه این بلیط انعطاف‌پذیر جدید به نفع آنهایی خواهد بود که به طور متناوب از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند. این طرح جدید توسط ۴۰۰ مشتری روتر از بهمن ماه سال گذشته مورد آزمایش قرار گرفته است.

به گزارش شرکت پخش رسانه‌ای نروژ، این سیستم جدید تعداد بلیط‌های یک‌طرفه‌ای را که شما در ۳۰ روز گذشته خریده اید دنبال می‌کند. اگر شما کمتر از ۲۱ سفر در شبکه اتوبوس، تراموا و مترواسلو داشته باشید، گزینه جدید صدور بلیط ارزان‌تر از یک بلیط ماهانه به ازای هر سفر خواهد بود و برای هر سفر خود از گزینه جدید تخفیف حمل و نقل برخوردار خواهید شد.

در این راستا، مشاور محیط زیست و حمل ونقل عمومی گفت که این گزینه جدید صدور بلیط در نتیجه افزایش تقاضا برای راهکارهای منعطف حمل و نقل و بدنبال پیگیری وزارت کشوراست.

استاو در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار کرد، "بطور یقین تقاضا برای بلیط‌های انعطاف‌پذیر افزایش یافته است و شرکت روتر از سالهای پیش بر روی این پروژه کار کرده است. آنها باید در اول اپلیکیشن جدید را راه اندازی می‌کردند و اکنون، این نوع بلیط‌ها در حال ورود به حوزه حمل و نقل عمومی هستند. "

به طور متوسط، این طرح جدید قابل تغییر به مسافران این امکان را خواهد داد که ۲۰ الی ۴۰ درصد در موارد معین پس انداز کنند.

به محض گرفتن تاییدیه از طرف شورای شهر اسلو، این نوع بلیط‌های جدید  در منطقه ۱ اسلو و شهرستان بروم در دسترس شهروندان خواهد بود. گسترش این طرح به خارج از شهر اسلو نیازمند اخذ مجوز از شورای شهر برای اختصاص بودجه بیشتراست.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات