هفتاد درصد توان مالی سال آینده معطوف به مناطق محروم است/ چهار هزار برنامه فرهنگی اجتماعی در تعرفه و بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری

هفتاد درصد توان مالی سال آینده معطوف به مناطق محروم است/ چهار هزار برنامه فرهنگی اجتماعی در تعرفه و بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری

به گزارش شهریار ، یکصد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان شرقی عصر امروز با حضور آیت‌الله سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، سردار عابدین خرّم استاندار، حجت‌الاسلام میر تاج‌الدینی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، سردار اصغر عباسقلی زاده فرمانده سپاه عاشورا، یعقوب هوشیار شهردار تبریز، موسی خلیل‌الهی رئیس کل دادگستری استان، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، بلاغی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر اعضای این شورا به میزبانی شهرداری تبریز برگزار شد.

در این جلسه شهردار تبریز با اشاره به تغییر رویکرد شهرداری تبریز بر اساس عمل به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص ضرورت کارکرد و نقش اجتماعی شهرداری‌ها، گفت: بر این اساس رویکرد شهرداری تبریز در دوره فعلی مدیریت شهری این بوده که از نقش خدماتی فاصله بگیرد و در حوزه‌های اجتماعی تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به ۱۴ محور راهبردی کلی دوره فعلی شهرداری تبریز، این محورها را مبتنی بر سیاست‌های شورای اسلامی شهر تبریز دانست و پیوست فرهنگی را عنصر ثابت همه پروژه‌های شهری بخصوص در سال آینده توصیف کرد.

هوشیار با بیان اینکه شهرداری تبریز برای هر روز کاری خود برنامه فرهنگی - اجتماعی دارد، افتتاح پروژه‌های عمرانی در موعد مقرر را حاصل تخصص مدیران و فعالیت کارگران شهرداری در دمای منفی ۱۲ عنوان کرد و گفت: همکاران ما در شهرداری تبریز در بعضی پروژه‌های عمرانی حتی بصورت بیست و چهار ساعته کار کردند تا پروژه بر اساس روزشمار نصب شده در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به محور ایجاد نظام برنامه‌ریزی آتی شهر بر پایه مجموعه‌های دانش بنیان و هوشمندسازی و توسعه فناوری‌های نوین، از اجرای طرح چهارشنبه های دانش بنیان خبر داد و انعقاد تفاهم‌نامه کارخانه نوآوری و همچنین همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری سال آینده را بر این اساس قلمداد کرد.

شهردار هوشیار با اشاره به تصویب حساب ذخیره سرمایه‌گذاری برای اولین بار در تبریز، این طرح را با تاکید بر موضوع تولید اشتغال عنوان کرد و گفت: در بحث زیرساخت‌های شهری و گسترش حمل و نقل عمومی، طی ۱۰ سال گذشته، فقط ۵۱ دستگاه اتوبوس برای شهر تبریز خریداری شده بود اما در شش ماه اخیر سیصد دستگاه خریداری شده که تا پایان سال به ناوگان اتوبوسرانی شهر اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه طی ۱۰ سال گذشته اقدام موثری در موضوع تاکسی‌ها وجود نداشته، از ثبت نام یک‌هزار و دویست نفر راننده تاکسی جهت اخذ وام نوسازی ۱۷۰ میلیونی وام کم بهره در تبریز خبر داد و افزود: فاز ۱ مترو با افتتاح آخرین ایستگاه آن در ۲۹ بهمن سال جاری، بطور کامل به اتمام می‌رسد.

وی ایجاد ارزش افزوده در دارایی‌های شهرداری را جایگزین فروش دارایی های شهرداری اعلام کرد و از این اقدام به عنوان مولدسازی دارایی ها نام برد که برای اولین بار در شهرداری تبریز اجرا می‌شود. به گفته شهردار تبریز، نمود مولدسازی دارایی در بودجه سال آینده خواهد بود.

هوشیار با اشاره به توسعه جهشی در بعضی پروژه ها، از فعال سازی و تسریع اجرای ۷۶ پروژه راکد در سال جاری خبر داد.

وی همچنین از فعالیت ۶۰ مدیر زیر ۴۰ سال در بدنه شهرداری تبریز خبر داد و آن را در راستای تقویت مدیران جوان قلمداد کرد و گفت: خدمات محله محوری سال آینده در ۳۵ محله انجام می‌شود و همچنین در راستای عدالت محوری و توزیع عادلانه خدمات، ۱۹ محله آسیب پذیر شناسایی شده تا پروژه های توسعه و فرهنگی را به این محلات ببریم.

شهردار تبریز با بیان اینکه نزدیک به هفتاد درصد توان مالی سال آینده شهرداری، به مناطق محروم معطوف خواهد شد، از اتمام تملکات پروژه بزرگ مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب تا پایان سال خبر داد.

وی احیای سازمان ورزش شهرداری تبریز را در سایه حمایت استاندار و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر دانست و این اتفاق را در راستای توجه ویژه مدیریت شهری به مقوله سلامت شهروندان و استعدادیابی نوجوانان و جوانان ارزیابی کرد.

هوشیار، حذف نمک پاشی در مواقع بارش برف را نیز در راستای توجه ویژه به موضوع سلامت شهروندان دانسته و حذف کلر و کاهش میزان استفاده از نمک در محلول پاشی از ۵۰ تن سال گذشته به سه تن امسال را بر اساس همین سیاست مدیریت شهری عنوان کرد.

وی شهرداری را پای ثابت همه مناسبتها و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی معرفی کرد و در عین حال از ضرورت همکاری سایر دستگاه‌ها در اجرای این برنامه‌ها سخن گفت.

ادای احترام به بیش از سیصد خانواده شهید و گفتگو و تبادل نظر مداوم با نخبگان، فعالان حوزه‌های بسیج و ائمه جماعت و همچنین برگزاری ۵۳ جلسه ملاقات مردمی و ۲۰ دوره قرار خدمت و حضور در محلات از برنامه‌های اجرا شده فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز در سال جاری است که یعقوب هوشیار در این جلسه به آنها اشاره کرد.

شهردار تبریز با بیان اینکه دغدغه‌های مردم را مدنظر قرار می‌دهیم، پیوست فرهنگی در پروژه‌های عمرانی را برای اولین بار در شهرداری تبریز دانست و گفت: تعرفه و بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تبریز فردا تقدیم شورا می‌شود که حاوی چهار هزار برنامه فرهنگی اجتماعی است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات