بررسی راه های همکاری مشترک شهرداری با بنیاد مستضعفان

بررسی راه های همکاری مشترک شهرداری با بنیاد مستضعفان

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر اهواز، نشست مشترک اعضای شورای اسلامی شهر اهواز با مدیر کل املاک و اموال بنیاد مستضعفان خوزستان در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

سیاوش محمدی رئیس شورای اسلامی شهر اهواز در این نشست ضمن ابراز امیدواری به برداشتن گام های مشترک با توجه به ظرفیت های موجود در بنیاد مستضعفان کشور اظهار داشت: ظرفیت های خوبی در اهواز به استان خوزستان در اختیار بنیاد مستضعفان است که با توجه به رویکرد محرومیت زدایی و تعاملی این بنیاد امیدواریم بتوانیم در مدیریت شهری نیز از این ظرفیت بهره ببریم.

زارع زاده نائب رئیس شورای شهر اهواز نیز افزود: استان خوزستان به واسطه شرایط خاصی که در طول دوران ها داشته دچار محرومیت ها و عقب افتادگی هایی است که امروز بیش از هر روز نیازمند همکاری چند جانبه میان دستگاه ها هستیم تا این عقب افتادگی ها را جبران کنیم.

عادل شیشه گری عضو هیات رئیسه شورای شهر اهواز نیز خاطر نشان کرد: از ابتدای این دوره شورا تلاشیم تا با ایجاد ارتباط با دستگاه ها از جزیره ای عمل کردن و گسستگی در تصمیات جلوگیری کنیم، ایجاد تفاهمنامه با بنیاد یکی از این راهکارها است.

وی اضافه کرد: تعیین تکلیف برخی زمین های در اختیار بنیاد، یکی از مطالبه های مدیریت شهری است چرا که وجود این زمین های خالی در سطح شهر ایجاد نازیبایی و ناامنی و آلودگی میکند.

شیشه گری تصریح کرد: شهرداری می‌تواند طبق قانون در زمینه‌هایی که بنیاد فعالیت موفق دارد تفاهمنامه های همکاری مشترک انعقاد کند که این مساله با توجه به طرفیت های بنیاد مستضعفان کشور و استان، قطعا برای هر دو طرف و در نهایت برای مردم ایجاد رضایتمندی خواهد داشت.

اسلامی پور مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان خوزستان نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از نگاه تعاملی شورای شهر اهواز، اظهار کرد: در حال حاضر بنیاد حدوداً در بیست حوزه کاری در استان خوزستان فعالیت دارد که با تشکیل جلسات مشترک می توان نیازهای مدیریت شهری در هر یک از این حوصله ها را بررسی و در صورت امکان با ایجاد همکاری عملی کرد.

وی ضمن اشاره به ایجاد کارگروه مشترک با شهرداری در حوزه املاک و شهرسازی گفت: اخیراً این کارگروه با پیشنهاد همکاران تشکیل شده اما نیازمند آن است تا شورای شهر نیز در کنار ما به عنوان بازوی کمکی راهبری و مدیریتی دقیق داشته باشد.

گفتنی است در این نشست راه های ایجاد تفاهم نامه های مشترک بین شهرداری و بنیاد مستضعفان بررسی و بنا شد تا با ایجاد نشست های مشترک با مدیران حوزه های مختلف کاری بنیاد در استان، راه های همکاری بررسی و به مرحله اجرا درآید.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اهواز

    منبع خبر

    شورای شهر اهواز

    شورای شهر اهواز یک شورای شهر در شهر اهواز می باشد

      نظرات