نقش‌آفرینی مطلوب کشتارگاه تبریز در پدافند زیستی

نقش‌آفرینی مطلوب کشتارگاه تبریز در پدافند زیستی

به گزارش شهریار ، حسین آذرنیا اظهار کرد: ارائه طرح‌ها و خدمات مختلف در حوزه پدافند بهداشتی در این سازمان نشان از تعهد و نگرش مثبت به این حوزه بوده و امیدواریم در آینده شاهد توسعه بیش از پیش اینگونه طرح‌ها در کشتارگاه تبریز باشیم.

وی طرح تامین خوراک دام از پسماند شکمبه دامی را یکی از مهمترین عوامل مدیریت پسماند دانست و گفت: تبدیل به احسن ضایعاتی که در همه کشتارگاه‌ها معضلی زیست محیطی به شمار می‌آید آن هم با ارزش افزوده بالا یکی از ابتکارات بزرگ در این حوزه است که از دیدگاه پدافند زیستی کاری ارزشمند محسوب می‌شود.

مدیر پدافند غیرعامل ادامه داد: اجرای طرح قصابان منتخب و بازرسی‌های روزانه و مداوم برای بهبود کیفیت و بهداشت گوشت ارائه شده به شهروندان هم در ادامه اقدامات موثر انجام شده از بدو کشتار تا مرحله مصرف است.

وی تاکید کرد: این کار علاوه بر بالا بردن امنیت غذایی مردم، موجب افزایش حس رقابت سالم در بین قصابان سطح شهر می شود و حتی در ادامه، این رقابت می‌تواند برای پایین آمدن قیمت گوشت هم موثر باشد.

آذرنیا افزود: در شرایطی که بحران آب، تبریز را تهدید می‌کند نظارت بر نحوه مصرف آن امری ضروری بوده و در عین حال پساب‌ها از مهمترین عاملی هستند که آب و خاک و تولیدات کشاورزی را در معرض خطر قرار می‌دهند که با ساماندهی مصرف آب در واحدهای مختلف در این سازمان شاهد صرفه جویی تا ۴۰۰ درصد هستیم که با کنتورگذاری و مدیریت مصرف آب با استفاده از آب چاه در برخی واحدها این امر تحقق یافته است.

وی تصریح کرد: با توجه به نیاز برای آگاهی و فرهنگ سازی برای مردم در جهت ایمن سازی و کاهش آسیب پذیری برای بالا بردن امنیت غذایی، خوشبختانه زیر ساخت‌های لازم در این سازمان مهیا شده است.

آذرنیا پدافند غیرعامل در دفاع زیستی و نقش مهم آن در به حداقل رساندن پیامدهای ناشی از مواجهه با حوادث را از اهداف مهم شهرداری تبریز دانست و اضافه کرد: در این بازدید نکات مثبت و تاثیرگذار بسیاری مشاهده شد که می تواند بعنوان الگو در دیگر کشتارگاهای کشور به اجرا در آید.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات