تحول ساختاری در مدیریت شهری کشور نیازمند نیروی متخصص است

تحول ساختاری در مدیریت شهری کشور نیازمند نیروی متخصص است

http://www.bananews.ir/معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: تحول ساختاری در مدیریت شهری کشور نیازمند نیروی متخصص است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) 'محسن کوشش تبار' روز چهارشنبه در همایش مشترک شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان مرکزی در اراک افزود: یکی از چالش های جدی در بدنه مدیریت شهری کشور، نبود نیروی متخصص است.

وی اظهار کرد: اصلاح و ارتقای ساختار منابع انسانی مدیریت شهری در کشور از سال ۸۵ کلید خورد و سال گذشته نیز در این راستا دو آزمون استخدامی با شرکت ۳۵۰ هزارنفر توسط سازمان سنجش برگزار شد.

کوشش تبار اضافه کرد: در سال ۸۵ از هر یکصد پست مدیریت شهری در کشور، پنج پست کارشناسی وجود داشت که با روند اصلاح ساختار منابع انسانی شهرداری ها، هم اکنون میانگین پست کارشناسی به ۶۵ درصد رسیده است.

وی عنوان کرد: در سال ۸۵ بیش از۸۷ درصد نیروهای شاغل شهرداری ها دیپلم بودند که امروز نهضت جایگزینی این افراد با متخصصین هدف گذاری شده است.

کوشش تبار بیان کرد: در دهه عدالت و پیشرفت، بهترین خدمت به شهروندان، ارائه خدمات شفاف و کارشناسی با مشارکت نیروهای متخصص و ماهر است.

وی اضافه کرد: امسال مجوز استخدام ۵۰۰ نیروی کارشناس و متخصص در بدنه مدیریت شهری استان مرکزی صادر شده است و آزمون آن نیز با محوریت کمیته استخدامی استانی برگزار خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور یادآور شد: شاغلان کنونی بدنه مدیریت شهری استان مرکزی به ازای ۱۰سال سابقه ۴۰ امتیاز در آزمون استخدامی مذکور دارند و این شرایطی استثنایی برای تثبیت موقعیت شغلی آنان است.

وی یادآور شد: ۲۵ درصد سهمیه استخدامی مجوز اخیر استان مرکزی از خانواده شهدا و ایثارگران است.

همایش یک روزه شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان مرکزی با موضوع 'بررسی وضعیت اداری و استخدامی شهرداری ها' و 'فرصت های سرمایه گذاری' برگزار شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در این همایش، سند استخدام ۵۰۰ نیروی متخصص مدیریت شهری را تسلیم استاندار مرکزی کرد.

    نظرات