پادزهر مالیاتی ترافیک ابرشهرها
اغلب از این طرح برای تشویق مردم به استفاده کمتر از خودروهای شخصی یاد میشود، که در نهایت میتواند منجر به کاهش ازدحام شهری، کاستن از آلودگی هوا و انتشار کربن شود. به گزارش بیبیسی، مسوولان شهری پاریس تخمین زده بودند این طرح در نهایت ۳ میلیارد یورو در سال هزینه داشته باشد. لوکزامبورگ به راحتی میتوانست قطارها را رایگان کند، زیرا یک بلیت دو ساعته فقط ۲ یورو قیمت داشت و درآمد دولت از کرایهها تنها سهم ۳۰ میلیون یورویی از بودجه یک میلیارد یورویی داشت. با این حال داستان برای بقیه شهرها چنین نیست، به عنوان مثال بیش از دو سوم بودجه حملونقل لندن از محل دریافت کرایه است. به این معنی که اگر دولت مرکزی بخواهد حملونقل عمومی در پایتخت را رایگان کند، کسری بودجه بزرگتری برای جبران خواهد داشت. ممکن است بدیهی به نظر برسد که ارائه حملونقل عمومی رایگان تعداد افرادی را که از آن ...
متن کامل خبر در سایت روزنامه دنیای اقتصاد
نظرات