بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی حفاظت محیط زیست استان اصفهان در دهه فجر 1401

بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی حفاظت محیط زیست استان اصفهان در دهه فجر 1401

به مناسبت دهه مبار ک فجر 1401، بازدید از موزه تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان برای عموم رایگان است.

به گزارش «پارما»، علاقمندان و دوستداران محیط زیست برای بازدید از این موزه در ایام دهه مبارک فجر در ساعات اداری به جز روزهای تعطیل می‌توانند به اداره کل حفاظت محیط زیست استان به نشانی میدان لاله، ابتدای خیابان پروین، مراجعه کنند.

موزه تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با مساحت 300 متر مربع و فضای نمایشگاهی 60 مترمربع در سه طبقه از سال 1367 تأسیس و در سال 1387 بازسازی و تکمیل شده است.

در این موزه 694 نمونه انواع ماهی ها، دوزیستان، خزندگان، پرندگان، پستانداران، صدف های دریایی، مرجان ها، سنگ ها، کانی ها و گیاهان به همراه 38 قاب حشره نگهداری می شود.

موزه تنوع زیستی به مکانی اطلاق می شود که نمونه ها، جلوه ها و ذخایر متنوع جانوری و گیاهی و شواهدی از طبیعت در آن جمع آوری، ثبت، ضبط، شناسایی، طبقه بندی، نگهداری و به نمایش گذاشته می شود.

این نوع موزه با هدف حفظ ذخایر غیر زنده ژن ها در ارائه خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی در زمینه علوم طبیعی و حیات وحش، ارتقای سطح آگاهی، دانش و فرهنگ زیست محیطی مردم، شناساندن هرچه بیشتر محیط طبیعی به جامعه، شناخت ارتباط انسان با طبیعت و میزان دخالت او در آن و در نهایت بررسی و بیان روند تکامل حیات تأثیر بسزایی داشته و در پُر کردن اوقات فراغت و جلب گردشگر نقش مهمی دارد.

موزه تنوع زیستی، این امکان را به وجود می آورد که بسیاری از انسان ها که قادر به مشاهده جانوران و حیات وحش در طبیعت نیستند، آنها را از نزدیک دیده و با نام و ویژگی های ظاهری و زیستی آن ها آشنا شوند و محققان نیز بتوانند بر روی گونه های مختلف جانوری و گیاهی موجود در آن مطالعه کنند. این موزه ها در هر کشور به عنوان خزانه ملی برای حفظ سرمایه های زیستی به شمار می آید.

در کشور ما وظیفه ایجاد این موزه ها به سازمان حفاظت محیط زیست واگذار شده است و این سازمان و واحدهای استانی آن برای حفظ این امانت ها برای نسل های آینده تلاش می کند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات