دیدار رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز با خانواده شهیدان والامقام «فاطمه و علی فیروزی»

دیدار رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز با خانواده شهیدان والامقام «فاطمه و علی فیروزی»

به گزارش شهریار ، ​​​همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، امیر نصیربیگی در دیدار با خانواده شهیدان والامقام فاطمه و علی فیروزی که در بمباران نیروهای بعثی در خلال سالهای دفاع مقدس در تبریز به شهادت رسیدند، ضرورت توجه به مقام والای این شهدا را مورد تاکید قرار داد.

امیر نصیربیگی در این دیدار با بیان اینکه بمباران شهرها، بخشی تاریک و خصم آلود از صف آرایی نظام سلطه جهانی علیه اراده پولادین مردم ایران اسلامی بود افزود: اینکه نبرد شهری به میان مردم بی دفاع و غیر مسلح راه یابد و آنها قربانی این نبرد ناجوانمردانه شوند، بخشی مغفول و پر رمز و راز از هشت سال دفاع مقدس است و باید بدان تجه بیشتری شود.

وی افزود: تبریز بارها و بارها در طول هشت سال دفاع مقدس مورد حمله جنگنده های ارتش بعثی قرار گرفت که در بسیاری از آن علاوه بر حمله به خانه و کاشانه مردم، مراکز تجمع مردم نظیر مساجد، مدارس، دانشگاه و حتی کارخانجات صنعتی نیز مصون نماندند و بسیاری از مرد بی دفاع به شهادت رسیدند.

نصیربیگی با اشاره به یاد و خاطره همه شهدای بمباران تبریز اظهار کرد: ارزش و جایگاه این شهدا به عنوان بخشی از مقاومت و پایمردی مردم بودند، شامخ و ارجمند و ماندگار است.

وی اضافه کرد: در میان این شهدا، بسیاری از کودکان و نوجوانان که آینده سازان این مرز و بوم بودند نیز به شادت رسیدند و این مساله باعث حزن و اندوه فراوانی میان همه شهروندان و هموطنان می شد.

پدر شهیدان فیروزی، نیز با بیان خاطراتی از روزهای حیات فرزندان خود برای تمام فعالان تعالی جامعه، سلامت و اثربخشی تلاشهایشان را به عنوان دعای خیر طلب کرد.

فاطمه و علی فیروزی، هفت و هشت ساله، به همراه مادرشان در جریان حمله جنگنده های بعثی به تبریز، سه روز مانده به نوروز ۱۳۶۴ در محله عباسی تبریز به شهادت رسیدند و در آرامستان ملک این محله تشییع و به خاک سپرده شدند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات