حل مشكلات صنعت برق در دستور كار دولت

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت برق منطقه اي فارس ، دكتر آرش كردي مديرعامل شركت مادر تخصصي توانير در مراسم بهره برداري از پست و خط 132 كيلوولت شهرستان مُهر موفقيت و رسيدن به اهداف تعيين شده در صنعت برق را مستلزم همسويي همه مديران دانست و خاطرنشان كرد: خدمات ارايه شده در اين مجموعه بسيار خطير و مستمر است و وفقه بردار نيست.
وي ادامه داد: به طوريكه در حين خدمات رساني به مشتركان بايد بهبود امور نيز لحاظ شود كه اين شرايط در جايگاه هاي ديگر كمتر ديده مي شود و اين ويژگي در صنعت برق منحصر به فرد است تا برق همواره با ولتاژ مناسب تحويل مشتري شود و در حين آن اصلاح و ارتقا انجام گيرد.
كردي گفت: در روزهاي ابتدايي استقرار دولت جديد، شرايط ويژه اي بر صنعت برق كشور حاكم شده بود كه تابستان سختي سپري شده و وضع محدوديت ها نارضايتي هايي را در همه اركان مربوط به صنعت برق به وجود آورده بود.از آخر سال 1400 تا ابتداي تابستان سال جاري، خدمات مجموعه برق كشور به نحو مطلوب و با ايجاد اعتماد مناسبي بين عموم مردم ارايه شد كه نشان از قدرت و قوت منابع انساني و فرصت شناسي در صنعت برق است.
مديرعامل شركت مادر تخصصي توليد، انتقال و توزيع نيروي برق ايران (توانير) گفت: اجراي برنامه هاي مديريت مصرف در شهرك هاي صنعتي براي عبور از شرايط زمستاني در دستور كار قرار گرفته است.
كردي بر لزوم هم افزايي همه دستگاهها براي عبور از دوره اوج مصرف زمستان، افزود: تدابير ويژه شركت توانير براي استمرار تامين برق خانگي در موج سرما و عبور از پيك دو تا سه هفته اي زمستان، با مديريت بار در شهرك هاي صنعتي، صنايع بالاي يك مگاوات و چاه هاي كشاورزي و... عملياتي شده است.
وي ، با تقدير از پيگيري نماينده شهرستان هاي لامرد و مهر در مجلس شوراي اسلامي براي راه اندازي اين طرح گفت: نوع و شيوه پيگيري ها براي به بهره برداري رسيدن اين پروژه مي تواند الگويي براي ديگر مسئولين و تعامل بين دولت و مجلس باشد.
مديرعامل شركت مادر تخصصي توانير ادامه داد: اين ايستگاه در مدت دو سال ساخته شده و پيش بيني شده است با بهره برداري از اين پست، خاموشي هاي تابستان در مُهر به صفر نزديك مي شود.
مهندس يداله حقيقي مدير عامل شركت برق منطقه اي استان فارس نيز در حاشيه اين مراسم با تقدير از همراهي و حمايت هاي مدير عامل توانير و با ابراز اميدواري نسبت به تلاش جهادي و سربلندي مجموعه برق در استان فارس و جنوب كشور در عبور از فصل سرما، محدوديت صنعت برق را ناشي از محدوديت سوخت رساني دانست.
مهندس حقيقي با اشاره به نزديك شدن حجم روزانه مصرف گاز بخش هاي خانگي و تجاري به 700 ميليون متر مكعب در روز، اين ميزان را با مصرف گاز چند كشور اروپايي برابر دانست.
سيد موسي موسوي نماينده مردم لامرد و مهر در مجلس شوراي اسلامي نيز بر لزوم تامين برق و انرژي جنوب فارس و اهميت دادن به خاموشي هاي صفر در جنوب گفت: از بدو ورود به مجلس يازدهم و با توجه به اهميت تامين برق براي مصرف خانگي و صنايع و همچنين گرماي تابستان تلاش كرديم تا با ايجاد ايستگاه ها مختلف، برق مورد نياز دو شهرستان مهر و لامرد را تامين كنيم.
طي مراسمي، پست و خط 132 كيلوولت شهرستان مُهر با اعتباري نزديك به 80 ميليارد تومان و با حضور مديرعامل شركت توانير مورد بهره برداري قرار گرفت.پيش از اين مراسم نيز مدير عامل توانير و هيئت همراه در معيت نماينده مردم از نيروگاه 100 مگاواتي پالايشگاه پارسيان و پالايشگاه بنزين شهرستان مهر بازديد كردند.
دكتر آرش كردي مدير عامل شركت توانير در سفر يك روزه به جنوب استان فارس همچنين از پالايشگاه معيانات گازي شهرستان مهر و منطقه ويژه اقتصادي شهرستان لامرد بازديد كرد ، بازديد از كارخانه 300 هزار تني آلومنيويم در اين شهرستان نيز از ديگر برنامه هاي سفر يك روزه مدير عامل توانير به جنوب فارس بود.
دكتر كردي در ادامه نيروگاه 920 مگاواتي غدير انرژي را نيز مورد بازديد قرار داد.
شهرستان مُهر در فاصله 330 كيلومتري جنوب شيراز قرار دارد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات