ثبت یک هزارو ۵۸۹ درخواست شهروندی در سامانه ۱۳۷

به گزارش شهریار ، بررسی آمار دریافتی به ثبت رسیده در خصوص پیشنهادها و شکایات شهروندان طی هفته گذشته نشان می دهد، شهروندان ساکن در منطقه ۴ همچون هفته قبل از آن بیشترین تعداد درخواست جهت رفع موارد و مشکلات موجود را به ثبت رسانده اند.

طی هفته دوم بهمن ماه، یک هزارو ۵۸۹ مورد توسط تلفن ۱۳۷، وب سایت و نرم افزار پیامکی چشم شهروند تبریز به ثبت رسیده که بیشترین آمار درخواست شهروندی مربوط به مناطق ۴، ۵، ۲ و ۱۰ است.

بررسی آمار درخواست شهروندان نشان می دهد منطقه ۱ با ۱۶۱ مورد، منطقه ۲ با ۲۳۴ مورد، منطقه ۳ با ۱۷۲ مورد، منطقه ۴ با ۲۵۹ مورد، منطقه ۵ با ۲۵۷ مورد، منطقه ۶ با ۱۳۰ مورد، منطقه ۷ با ۹۷ مورد، منطقه ۸ با ۶۹ مورد، منطقه ۹ با ۱۳ مورد و شهرداری منطقه ۱۰ نیز ۱۹۷ مورد پیام از سوی شهروندان مواجه بوده‌اند.

درخواست برف روبی، آسفالت ریزی، جمع آوری زباله و نخاله، پیگیری مشکلات سد معبر، جمع آوری حیوانات و... به ترتیب از مهمترین و بیشترین علل تماس شهروندان با این سامانه طی هفته گذشته است.

بر همین اساس ۳۳۶ درخواست جهت برف روبی و محلول پاشی معابر و... طی هفته گذشته به ثبت رسیده است.

آسفالت و لکه گیری با ۲۵۸ مورد رتبه بعدی بیشترین تماس شهروندان را داشته است.

تعداد ۱۸۵ مورد تماس جهت جمع آوری زباله و نخاله و ضایعات به ثبت رسیده است.

در این بین تماس برای رفع سد معبر ۱۷۹ مورد بوده است.

همچنین درخواست برای جمع آوری حیوانات بلاصاحب نیز طی هفته گذشته ۱۵۸ مورد ثبت شده است.

ساخت و سازهای غیرمجاز با ۸۷ مورد، مرمت و تعمیر با ۷۲ مورد، آبگرفتگی معابر با ۶۲ مورد و فضای سبز با ۴۶ مورد بیشترین درخواست شهروندان با سامانه ۱۳۷ طی هفته گذشته به شمار می رود.

شماره تلفن سه‌رقمی ۱۳۷ متعلق به شهرداری تبریز بوده و تمام شهروندان می‌توانند برای تقاضای خدمات و یا اعلام درخواست در تمامی حوزه های اجرایی مربوط به شهرداری با آن تماس بگیرند. شهروندان می توانند پیشنهادها و شکایت‌های خود را در تمامی حوزه‌های کاری شهرداری و مدیریت شهری اعلام کرده و کد رهگیری جهت پیگیری و بازخورد دریافت کنند.

تماس‌های ثبت شده با سامانه ۱۳۷ پس از ثبت اولیه به مناطق دهگانه سطح شهر ارجاع داده می‌شود و پس از پیگیری، بررسی و رفع موارد مورد نیاز به شهروندان اطلاع رسانی می شود.

علاوه بر خط تماس تلفنی ۱۳۷، اپلیکیشن چشم شهروند یکی دیگر از راه ارتباطی شهروندان تبریز با مرکز ۱۳۷ شهرداری تبریز است. شهروندان می توانند با استفاده از این اپلیکیشن مشکلات شهری در زمینه های خدمات شهری، عمرانی، فرهنگی را به شهرداری ارسال کنند. از قابلیت های این اپلیکیشن می توان به موارد زیر اشاره کرد: ارسال عکس و فیلم از مشکلات، تعیین دقیق از طریق نقشه، مشاهده درخواست های ثبت شده، مشاهده درخواست های ثبت شده اخیر شهروندان، امکان پیگیری درخواست ها از طریق کد پیگیری اعلام شده، قابلیت کار به صورت آفلاین اشاره کرد.

در این بین تعداد یک هزارو ۵۴۶ درخواست از طریق تلفن ۱۳۷، تعداد ۲۷ مورد از طریق نرم افزار موبایلی و ۱۶ درخواست نیز از طریق وب سایت این مجموعه به ثبت رسیده است.

تسهیل ارتباط شهروندان با شهرداری از طریق خدمات الکترونیکی، رفع نواقص و مشکلات مربوط به شهر، کاهش مراجعه حضوری شهروندان برای پیگیری امور و در نتیجه کاهش سفرهای شهری و ترافیک، افزایش حیطه نظارت و کنترل مدیران شهرداری، ایجاد بانک اطلاعاتی از مشکلات شهر با هدف طبقه بندی و بررسی دقیق و آماری مشکلات به صورت منطقه‌ای و محله‌ای، افزایش مشارکت و نظارت شهروندان بر امور شهری، بررسی میزان رضایت شهروندان از عملکرد شهرداری، شناسایی شهروندان مسئول و مشارکت آنها در امور شهرداری از جمله اهداف راه اندازی سامانه ۱۳۷ شهرداری تبریز به شمار می رود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات