اکازیون‌های تابستانی در مسکن

اکازیون‌های تابستانی در مسکن

http://www.bananews.ir/خرید و فروش مسکن از امروز وارد فصل رونق تابستانی می‌شود و انتظار می‌رود معاملات در بنگاه‌های املاک نسبت به بهار حجم بیشتری به خود بگیرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) قیمت آپارتمان در نقاط مختلف تهران با شروع فصل تابستان ظاهرا تفاوت آشکاری با روزهای بهاری نکرده اما کنکاش در بازار واحدهای نوساز نشان می‌دهد در اکثر مناطق، قیمت‌ پیشنهادی فروش آپارتمان‌های نوساز از مترمربعی حداقل ۲ میلیون تومان شروع می‌شود و برای واحدهای لوکس در محله‌های شمالی این عدد به مترمربعی ۸ میلیون تومان هم می‌رسد.

در بازار واحدهای با عمر‌بنای حدود ۲ تا ۵ سال نیز اتفاق تازه‌ای که قابل مشاهده است اینکه، قیمت‌های سال گذشته آپارتمان‌های واقع در منطقه۲ همچون شهرک‌غرب هم‌اکنون به عنوان قیمت واحدهای منطقه۵ از سوی مالکان پیشنهاد می‌شود. به عبارت ساده‌تر قیمت مسکن محله‌های شمال غرب اکنون بعد از یکسال، ملاک قیمت‌گذاری در محله‌های غرب تهران قرار گرفته است.

در شهرک‌غرب تابستان سال گذشته آپارتمان‌های مسکونی عمدتا مترمربعی ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شد؛ این در حالی است که نرخ واحدها در این منطقه اکنون به مترمربعی ۴ میلیون تومان رسیده و قیمت‌های متری ۳ میلیون در حال حاضر برای آپارتمان‌های دو تا حداکثر ۵ سال ساخت در نقاطی همچون صادقیه، پونک و اشرفی‌اصفهانی و شهرزیبا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هر چند در حال حاضر همه در بازار مسکن از گرانی ملک صحبت می‌کنند، اما با کمی جست‌وجو در بازار هنوز هم می‌توان به اکازیون‌ دست یافت.

به عنوان مثال در محله سعادت‌آباد که گفته می‌شود قیمت آپارتمان نوساز از مترمربعی ۶ میلیون تومان شروع می‌شود، مالک یک واحدمسکونی نوساز تصمیم گرفته در اولین روز تابستان واحد خود را به قیمت متری ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان واگذار کند.

براساس آنچه در سامانه مجازی ایران‌فایل آمده است: یک واحد مسکونی با متراژ ۶۳ مترمربع و با عمربنای دو ساله در خیابان بخشایش سعادت‌آباد برای فروش، مترمربعی ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

این واحد در طبقه چهارم قرار دارد و دارای سند منگوله‌دار است.

وجود چنین واحدی در بازار فروش آن هم در روز اول تابستان حاکی از آن است که جو موجود در بازار خرید به رغم مانور گرانی، این قابلیت را دارد که بتوان با قیمت‌ زیرمنطقه نیز از آن خرید کرد.

در حال حاضر آپارتمان‌های مترمربعی ۷ میلیون تومان نیز در بازار فروش وجود دارد که البته این واحدها در شمال تهران عرضه می‌شوند.

به عنوان مثال یک واحد ۲۸۷ مترمربعی ۴ اتاق‌خواب نوساز در نیاوران مترمربعی ۵/ ۷ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و آماده فروش است.

دنیای اقتصاد

 

    نظرات