مشکل عرضه سیمان در بورس حل نشد

مشکل عرضه سیمان در بورس حل نشد

http://www.bananews.ir/جلسات هفتگی در بورس کالا برای حل مشکل کمبود عرضه سیمان در بورس در حالی هنوز به نتیجه نرسیده که شرکت‌ها و انجمن سیمان خواهان تعیین قیمت بر اساس عرضه و تقاضا هستند؛ ولی دولتی‌ها با این مساله مخالفند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به‌رغم اینکه تعداد زیادی از شرکت‌های سیمانی در بورس کالا پذیرش شده‌اند، ولی تنها تعداد محدودی اقدام به عرضه می‌کنند و برخی نیز تنها یک بار یا حتی هیچ عرضه‌ای در بورس نداشتند که دلیل این عدم رغبت تعیین دستوری قیمت‌ها اعلام شده است.

بر این اساس جلساتی با حضور مسوولان و نهاد‌های مربوطه برای حل مشکل سیمانی‌ها برگزار شده است. شرکت‌‌های سیمانی خواهان تعیین قیمت بر اساس عرضه و تقاضا هستند و انجمن سیمان نیز با این امر موافق است؛ ولی سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار به دلیل اینکه ممکن است با تغییر روش تعیین قیمت سیمانی‌ها مشکلاتی از جمله هزینه حمل‌و‌نقل، وضعیت فروش سیمان و احتمال کمبود در بازار و سایر موارد ایجاد شود، با این مساله مخالفت می‌کنند.بر این اساس این جلسات ادامه دارد تا راه حلی برای این مشکل طراحی و راهکار مناسب تعیین شود. در حال حاضر کارهای کارشناسی در این خصوص ادامه دارد.

 

 

    نظرات