اجرای دو طرح بزرگ آبی در تهران

اجرای دو طرح بزرگ آبی در تهران

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از اجرای دو طرح بزرگ آبی در استان تهران به منظور یکسان سازی و کنترل کیفی آب خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد پرورش در گفتگو با مهر با اشاره به انجام دو پروژه بزرگ کنترل کیفی آب در تهران، گفت: یکی از این طرحها در جنوب تهران از طریق انتقال ۹۰ میلیون متر مکعب از سد ماملو انجام می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر اینکه تصفیه خانه این پروژه در حال ساخت است، اظهار داشت: برای این منظور حدود ۷۰۰ کیلومتر خط انتقال آب در حال اجرا است که تا سه ماه آینده تصفیه خانه آن نیز به بهره برداری کامل می رسد.

پرورش با اعلام اینکه از این طریق مشکل آب جنوب تهران حل می شود، افزود: علاوه بر این پروژه، یک طرح مخزن سازی ۶۰ هزار متر مکعبی در شهر تهران و یک طرح ۱۸۰ هزار متر مکعبی دیگر نیز برای پایداری آبرسانی به جنوب تهران در حال اجرا است که تا سه ماه پاییز سال جاری به بهره برداری می رسد.

این مقام مسئول در وزارت نیرو اظهارداشت: یک پروژه دیگر در روزهای گذشته اجرایی شده مربوط به طرح قمر بنی هاشم برای احداث رینگ تهران است که از این طریق، ۱۵۰ کیلومتر لوله گذاری در اطراف تهران انجام شده است تا از این طریق بتوانیم تمام منابع آبی تصفیه خانه های تهران را به یکدیگر وصل کنیم .

پرورش هدف از اجرای این طرح بزرگ را یکسان سازی کمی و کیفی آب در شهر دوازده و نیم میلیون نفری تهران اعلام کرد و گفت: این پروژه از بزرگترین دغدغه های آبی پایتخت بوده است.

وی در پایان تاکید کرد: با اجرای این پروژه آبرسانی به تمام مناطق تهران در زمان ورود به بحران و نیاز ضروری در کوتاهترین زمان عملیاتی خواهد شد.

 

 

 

    نظرات