برگزاری آیین گرامیداشت روز جهانی تالاب ها در شهر تالابی ورزنه

برگزاری آیین گرامیداشت روز جهانی تالاب ها در شهر تالابی ورزنه

به مناسبت روز جهانی تالاب ها (دوم فوریه)، آیین گرامیداشت این روز در شهر تالابی ورزنه، برگزار شد.

به گزارش «پارما» ، دوم فوریه برابر با 13 بهمن ماه هرسال به مناسبت روز جهانی تالاب ها، برنامه های مختلفی در شهرهای تالابی مهم جهان برگزار می شود. استان خوزستان به دلیل داشتن تالاب های متعدد، امسال میزبان برنامه ملی روز جهانی تالاب ها بود.

به همین مناسبت، استان اصفهان نیز در ورزنه که اخیرا به عنوان شهر تالابی بین المللی در کنوانسیون رامسر ثبت شده است، برنامه گرامیداشت این روز را با مشارکت فعال جامعه محلی و با حضور مدیران استانی و محلی در هجدهمین روز بهمن ماه 1401 برگزار کرد.

در این مراسم که مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان، سرپرست اداره کلحفاظت محیط زیست استان اصفهان، مدیران شهرستان ورزنه، مدیریت شهری و اعضای سازمان های مردم نهاد، حضور داشتند، گزارشی از وضعیت تالاب بین المللی گاوخونی از گذشته تا حال، ارائه شد و ضمن معرفی خدمات زیست بومی تالاب ها، چالش ها و راه های برون رفت از معضلات مدیریت زیست محیطی این تالاب از سوی سخنرانان مختلف، مطرح شد.

در پایان این مراسم نیز، مدعوین همراه با جوامع محلی،دوستداران محیط زیست و مسئولان استانی از تالاب بین المللی گاوخونی بازدید داشتند و از سوی برگزارکنندگان، بیانیه مراسم قرائت شد.

خبر تکمیلی این رویداد مهم تالابی جهت آگاهی علاقه مندان، به زودی اعلام می شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات