مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران؛

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران؛


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران؛

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران؛

همزمان با هفتمین روز از ایام مبارک دهه فجر؛ مازیار علی پور، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب و وحید خرمی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری ساعت 20 شبکه باران، مردم استان را در جریان دستاوردهای این دو شرکت بعد از انقلاب اسلامی ایران قرار دادند.

به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان؛ مازیار علی پور در این گفتگوی خبری ضمن تبریک فرارسیدن چهل و چهارمین سالروز انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، اظهار داشت: شاخص بهره مندی آب شهری در استان گیلان ابتدای انقلاب 58 درصد و در بهمن ماه 1401 برابر با 97/99 درصد و شاخص بهره مندی آب روستایی استان، ابتدای انقلاب 10 درصد و بهمن ماه 1401 برابر با 55/83 درصد می باشد.

وی افزود: در زمینه ساماندهی فاضلاب خانگی و صنعتی در استان؛ شرکت آب و فاضلاب در راستای عمل به تعهدات و وظایف خود، که از مهمترین آنها جمع آوری و تصفیه فاضلاب بهداشتی تولیدی شهرها و روستاهای تحت پوشش می باشد، موفق شده است در 11 شهر از شهرهای استان (رشت، بندر انزلی، فومن، صومعه سرا، تالش، آستارا، رودسر، لنگرود، لاهیجان، سیاهکل وآستانه اشرفیه) به تناسب اعتبارات تخصیص داده شده، پروژه های جمع آوری و تصفیه فاضلاب بهداشتی را اجرا نماید.

علی پور تصریح کرد: اجرای طرح های فاضلاب 6 شهرستان ماسال، رضوانشهر، منجیل، رودبار، شفت و املش نیز به تصویب مراجع ذیربط در شرکت مهندسی آبفای کشور و وزارت نیرو رسیده است ؛ علاوه بر آن شرکت آبفا در حال حاضر مطالعات ایجاد تاسیسات فاضلاب برای شهر خمام را با استفاده از اعتبارات استانی، در دست انجام دارد.

وی افزود: اعتبارات ابلاغی سال 1401 برای اجرای پروژه های فاضلاب 1800 میلیارد ریال بوده که از این رقم 280 میلیارد ریال تخصیص داده شد؛ جهت اتمام طرحهای در دست اجرا 1220 میلیارد ریال تامین اعتبار مورد نیاز می باشد.

در ادامه گفتگو مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به طرحهای افتتاحی در دهه مبارک فجر امسال بیان داشت: شرکت آب و فاضلاب گیلان 11 طرح آماده افتتاح دارد که 7 طرح استانی و 4 طرح ملی در قالب 41 پروژه می باشند؛ کل اعتبار هزینه شده برای پروژه های قابل افتتاح و بهره برداری 1554 میلیارد ریال بوده است .

علی پور افزود: 4 طرح شامل پروژه آبرسانی به رشت- انزلی- خمام با اعتبار 1 هزار میلیارد ریال؛ طرح جمع آوری بهداشتی فاضلاب رشت با اعتبار 3 هزار میلیارد ریال؛ طرح فاضلاب انزلی 2 هزار میلیارد ریال؛ طرح فاضلاب سیاهکل با اعتبار 1 هزار میلیارد ریال جزء طرحهای الویت دار شرکت آب و فاضلاب گیلان جهت اجرا هستند.

مدیرعامل آبفای گیلان در خصوص اجرای طرح های مرتبط با احیای تالاب انزلی اذعان داشت: ایجاد تاسیسات فاضلاب در 4 شهرستان رشت، بندر انزلی، صومعه سرا و فومن در اولویت اقدامات اجرایی حوزه بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت قرار دارد و در این راستا تا کنون اعتباری بالغ بر 5732 میلیارد ریال هزینه شده است؛ در صورت تامین اعتبار این شرکت قادر به اتمام پروژه ها طی 5 سال آتی می باشد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

    شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

    شرکت آب و فاضلاب استان گیلان یک شرکت در شهر رشت می باشد

      نظرات