تخفیف ویژه به عوارض شهری در پایتخت

تخفیف ویژه به عوارض شهری در پایتخت

http://www.bananews.ir/بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، شهروندان تهرانی که تا ۳۱ شهریورسال جاری به پرداخت نقدی عوارض شهری خود اقدام کنند می توانند از ۲۲ درصد(۴ درصد بیش از سال گذشته) تخفیف «خوش‌حسابی» برخوردار شوند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شهرداری تهران سال گذشته با وجود تخفیف اعمال شده برای افرادی که عوارض خود را به صورت نقدی و در مهلت تعیین شده پرداخت می‌کردند، موفق نشد درآمد مصوب بودجه بابت عوارض را کسب کند و لذا با مصوبه شورای شهر تهران رقم تخفیف بدهی را برای انواع عوارض شهری فارغ از میزان بدهی و با لحاظ میزان تورم موجود در کشور از ۱۸ درصد به ۲۲ درصد افزایش داد. به گزارش روابط عمومی معاونت مالی شهرداری تهران، حسین محمد پورزرندی معاون شهردار تهران در این باره اظهار کرد: با تصویب اعضای شورای شهر تهران، نرخ جایزه خوش حسابی پرداخت نقدی مطالبات عوارض ساختمانی شهرداری از مودیان در حوزه شهرسازی، از ۱۸ به ۲۲ درصد افزایش یافته که فرصتی مناسب برای پرداخت مطالبات شهرداری است. او افزود: پیش از این برای پرداخت نقدی عوارضی همچون عوارض صدور پروانه، تراکم، مازاد تراکم پایه، تفکیک اراضی و جرایم کمیسیون ماده صد، ۱۸ درصد تخفیف وجود داشت که فارغ از میزان بدهی مودیان منظور می شد.

پورزرندی تاکید کرد: با توجه به تورم ۵/۲۱ درصدی اعلامی بانک مرکزی و سود ۱۸ درصدی بانک ها برای سپرده‌گذاران، طبعا باید انگیزه پرداخت نقدی عوارض در مودیان ایجاد شود و از این رو مودیان شهرداری این امکان را دارند تا از جایزه خوش حسابی ۲۲ درصد بهره‌مند شوند.

 

 

    نظرات