با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور انجام شد: آیین افتتاح و بهره برداری از41  پروژه آبفای گیلان

با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور انجام شد: آیین افتتاح و بهره برداری از41 پروژه آبفای گیلان


با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور انجام شد: آیین افتتاح و بهره برداری از41 پروژه آبفای گیلان

با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور انجام شد: آیین افتتاح و بهره برداری از41 پروژه آبفای گیلان

با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور انجام شد:

آیین افتتاح و بهره برداری از 41 پروژه آبفای گیلان

آبرسانی به روستاهای گوشلوندان،چیران، خداشهر شهرستان فومن

مازیار علی پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در این مراسم گفت: پروژه آبرسانی به روستاهای گوشلوندان ، چیران، خداشهر و تازه آباد شامل 134 کیلومتر لوله گذاری در فومن است که امروز ۳۰ کیلومتر مربوط به تأمین آب از سایت باغبانان بهره برداری میشود .

وی افزود: دردهه فجرسال ۱۴۰۱ ، چهل و یک پروژه با ۱۵۵ میلیاردتومان اعتبار در حوزه آب و فاضلاب به بهره برداری رسید. فومن، صومعه سرا، رضوانشهر و ماسال درطرح جهاد آبرسانی پروژه نداشتندکه با همت مجموعه آبفای گیلان تأمین آب روستاهای محروم این مناطق بصورت جهادی انجام خواهدشد .

مازیار علی پور در ادامه گفت: فاضلاب شهرهای رشت، انزلی، فومن وصومعه سرا به سمت تالاب انزلی میرود که با ۱۲۳ میلیون دلار اعتبار بانک جهانی، مراحل اولیه کار انجام شده و ۹۰۰۰ میلیاردتومان اعتبار مورد نیاز است تا پروژه ساماندهی فاضلاب مناطق یاد شده به اتمام برسد .

وی درمورد پروژه آبرسانی شهرستان فومن گفت: خط انتقال بطول ۳۰ کیلومتر اجرا شد که در کل قرارداد لوله گذاری به طول ۱۳۴ کیلومتر پیش بینی شده است و این پروژه با اعتباری بالغ بر یکصد و 96 میلیارد ریال، ۶۲۹ خانوار را تحت پوشش قرار می دهد .

سپس اسدالله عباسی استاندار گیلان ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر گفت: امید داریم با حضورگرم دکترسلاجقه ریاست سازمان حفاظت محیط زیست کشور، بسیاری از مشکلاتی که دسته بندی شده و در سفر رییس جمهور در دستور کار قرار گرفت با برنامه راهبردی دولت سیزدهم ، مرتفع و مردم عزیز استان شاهد ثمرات آن باشند.

استاندار گیلان تأکید داشت: تمام تلاش مان این است، رفاه مردم بعنوان اولویت اصلی دولت ، تأمین گردد.

در ادامه دکترسلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور در این مراسم گفت : این انقلاب، انقلاب الهی است و هرکجا خدا را کنارگذاشتیم، نتیجه ی آن را دیدیم و نباید کوتاهی و قصور داشته باشیم .

وی با تأکید بر اینکه اندیشه ای به غیر از خدمت به مردم دردولت سیزدهم وجود ندارد افزود: رئیس جمهور می گوید مردم ولی نعمت ما هستند و دولت باتمام قوا خادم شماست و این را افتخار خودش می داند و تبلور همه ی اندیشه های نظام است و در مقابل اراده ی الهی ابرقدرت ها مفهومی ندارند.

رئیس سازمان محیط زیست کشور با اشاره به اینکه محیط زیست مرز نمی شناسد خاطر نشان کرد: بحث تالاب انزلی یک طرح ملی است و استاندار، طرح احیای تالاب انزلی را با جدیت دنبال خواهد نمود و نجات زرجوب و گوهررود نیز از الویت های اصلی کشور و استان گیلان است.

در پایان با بهره برداری از پروژه آبرسانی به روستای گوشلوندان فومن ، 41 پروژه آب و فاضلاب استان گیلان با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور، استاندار گیلان، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین استانی و محلی در مسجد ولیعصر گیگاسر فومن به بهره برداری رسید.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

    شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

    شرکت آب و فاضلاب استان گیلان یک شرکت در شهر رشت می باشد

      نظرات