برگزاری آیین افتتاح 44 پروژه زیرساختی در شهرک‌های صنعتی استان اصفهان

برگزاری آیین افتتاح 44 پروژه زیرساختی در شهرک‌های صنعتی استان اصفهان

همزمان با نهمین روز از دهه فجر 1401؛

طی برگزاری آیین افتتاح 44 پروژه زیرساختی در شهرک‌های صنعتی استان اصفهان، لوح سپاس پیرامون "مساعدت و همکاری برای ایجاد و تکمیل زیرساخت ها در شهرک ها و نواحی صنعتی استان"، به سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اهدا شد.

به گزارش «پارما» ، همزمان با 20 بهمن ماه نهمین روز از دهه فجر 1401 با عنوان«انقلاب اسلامی، نسل جدید، امید و شادابی»، 44 پروژه زیرساختی در 22 شهرک صنعتی استان اصفهان با اعتباری بالغ بر 7هزار و 800 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

رسول سواری مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در این خصوص گفت: سیاست‌گذاری‌مان توسعه شهرک‌های موجود، ایجاد شهرک‌ها با مساحت بیش از هزار هکتار و مدیریت متمرکز است .

سواری اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی مولود انقلاب اسلامی است و به برکت نظام جمهوری اسلامی در استان اصفهان 80 شهرک و ناحیه صنعتی، بیش از 12 هزار قرارداد، 7 هزار واحد صنعتی و 150 هزار اشتغال داریم که این مورد خدمت انقلاب اسلامی است .

وی افزود: هرساله حداقل 44 پروژه در شهرک‌ها افتتاح می‌شود اما اینکه تصمیم گرفتیم این 44 پروژه یک‌جا افتتاح شود برای صرفه‌جویی در وقت مدیران و هزینه‌ها است .

سواری با بیان اینکه در حوزه واگذاری زمین در سال جاری از معدود دستگاه‌هایی هستیم که زمین را به‌عنوان کالای استراتژیک به شکل برخط واگذار کردیم، عنوان کرد: به‌دلیل دور بودن از مرکز شهر مراجعه غیرحضوری صنعتگران و کارآفرینان را رقم زدیم و امروز 80 درصد درخواست‌ها را از طریق سامانه الکترونیکی پاسخ می‌دهیم و در این راستا هفتگی حداقل هزار درخواست را پاسخ می‌دهیم .

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با اعلام اینکه بیش از 90 درصد اعتبارات شرکت را در بخش زیرساخت هزینه کردیم و کمتر از 10 درصد بودجه در حوزه جاری است، یادآور شد: در توسعه شهرک‌ها محدودیت‌های واگذاری زمین را داشتیم اما برای امسال بیش از 400 هکتار زمین را توسعه می‌دهیم و واگذاری آن در حال انجام است.

در استان با سه ابر چالش آب، هوا و انرژی مواجه هستیم و لازم است در این زمینه فکری اساسی داشته باشیم.

امیررضا نقش، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان از نظر تعداد واحدهای صنعتی رتبه اول کشور را دارد اما به همین میزان با مشکلاتی مواجه است و در این راستا نیازمند نگاهی ویژه به این بخش و خصوصاً در بخش زیرساخت‌ها هستیم .

وی تأکید کرد: در استان با سه ابر چالش آب، هوا و انرژی مواجه هستیم و لازم است در این زمینه فکری اساسی داشته باشیم.

نقش عنوان کرد: بهره‌برداری از 44 پروژه زیرساختی اتفاقی مبارک است که امید داریم ادامه‌دار باشد و متولیان امر، مسیر همراهی خود را ادامه دهند .

امیرحسین کمیلی مدیرکل صمت استان اصفهان اظهار داشت: امروز افتتاح 44 پروژه را داریم اما این مسیر ادامه دارد و تا پایان سال نیز افتتاح‌ها ادامه خواهد داشت .

وی با بیان اینکه در استان اصفهان همدلی خوبی با محوریت استانداری حاکم است و این موضوع کمک می‌کند تا زیرساخت‌ها بهتر و سریع‌تر انجام شد، افزود: فرمانداران شهرستان‌ها نیز در این مسیر پیگیری خوبی داشتند تا وضعیت صنعت و تولید منطقه‌شان ارتقا پیدا کند در حالی که در دوره‌های قبلی موضوعات اقتصادی به‌طور جدی در دستور کار فرمانداران قرار نداشت .

کمیلی با اشاره به لزوم ساماندهی نواحی صنعتی یادآور شد: ساماندهی نواحی صنعتی در تهران اتفاق افتاده و توقع‌مان این است که دولت از این موضوع در اصفهان نیز حمایت کند. در استان اصفهان حدود 80 شهرک صنعتی و 60 لکه صنعتی داریم که این لکه‌ها یا باید رها شوند تا کار خود را ادامه دهند، یا از فعالیت آن‌ها جلوگیری و یا ساماندهی شوند که ساماندهی نیازمند قواعد خاص خود است و از طرفی، می بایست دولت اجازه ساماندهی آن را بدهد .

در این برنامه که با حضور معاون وزیر صمت و فعالان اقتصادی استان همراه بود، از مساعدت و همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با شرکت شهرک های صنعتی استان در ایجاد و تکمیل زیرساخت ها در شهرک ها و نواحی صنعتی استان، تقدیر به عمل آمد و لوح سپاس مربوطه از سوی معاون وزیر و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اهدا شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات