طرح بزرگ صنعت آب و برق تا پايان سال جاري افتتاح مي شود

به گزارش پايگاه خبري توانير ، "علي اكبر محرابيان" در آيين اختتاميه «جشنواره ارزيابي روابط عمومي هاي صنعت آب و برق» كه صبح امروز سه شنبه با حضور "علي اكبر كاظمي" مشاور وزير و مديركل دفتر روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت نيرو، "مريم كارگر نجفي" معاون تحقيقات و منابع انساني وزير نيرو، "احمد حيدري" معاون حقوقي، پشتيباني و امور مجلس وزير نيرو و جمعي از مديران و فعالان عرصه روابط عمومي صنعت آب و برق برگزار شد، ضمن ابراز اميدواري نسبت به بهره مندي از نتايج اين جشنواره، گفت: در وزارت نيرو دو تكليف عمده به منظور خدمت رساني به مردم و تامين آب و برق پايدار وجود دارد كه شامل «مديريت مصرف» و «اجراي طرح هاي توسعه براي افزايش ظرفيت» مي شود.
وزير نيرو نقش فعالان حوزه روابط عمومي را در پيشبرد اين دو مولفه حائز اهميت دانست و افزود: در صورتي كه از ظرفيت هاي اطلاع رساني در جهت تبيين افكار عمومي به صورت مطلوب بهره لازم برده شود، مي توان انتظار موفقيت را داشت در غير اين صورت احتمال آن نزديك به صفر خواهد بود.

«مديريت مصرف» مهمترين محور در وزارت نيرو است
وي با تاكيد بر اينكه «مديريت مصرف» امروز از مهمترين محورها در وزارت نيرو است، ادامه داد: چنانچه در اين زمينه گام هاي اساسي برداشته شود، بي ترديد با حداقل سرمايه گذاري، بهترين بازده و نتيجه حاصل مي شود.
وزير نيرو در اين رابطه تصريح كرد: در آغاز سال 1400، كشور با ناترازي 16 هزار مگاواتي روبرو بود كه با رشد 5  تا 6 درصدي مصرف برق، وجود ناترازي به 20 هزار مگاواتي در تابستان 1401 پيش بيني شد، اين درحالي است كه با آغاز اقدامات در زمينه مديريت مصرف و نيز با به كارگيري ظرفيت مديريت اين مهم و همراه كردن مردم، اتفاق بزرگي در اين حوزه رقم خورد.
محرابيان يادآور شد: با بهره مندي از روش هاي نوين، فناوري، تكنولوژي و غيره ميتوان مردم را در عرصه مديريت مصرف آب و برق همراه كرد.
وي اظهار كرد: فعالان عرصه روابط عمومي در صنعت آب و برق بايد افكار عمومي 85 ميليون هموطن ايراني را درباره اقداماتي كه انجام شده و در حال پيشرفت است آگاه كنند و مقوله مديريت مصرف را همراستا با اين امر پيش ببرند؛ اين اقدام به لحاظ حجم و نحوه برقراري ارتباط بيترديد دشوار خواهد بود.
وزير نيرو افزود: در نيمه اول سال آبي جاري شاهد مديريت مصرف نسبتا مناسب حوزه آب و برق بوديم كه اين امر، مرهون تلاش و خدمات، تدابير و برنامه ريزي همگراي فعالان و مسئولان روابط عمومي وزارت نيرو در اقصي نقاط كشور است.

تعيين هدف به منظور مديريت مصرف براي سال آينده
وي با اشاره به تعيين هدف به منظور مديريت مصرف در سال پيش رو، افزود: در اين هدف گذاري، برنامه ريزي هاي دقيقي همراه با اعداد و ارقام در بخش هاي مختلف خانگي، تجاري، اداري و غيره صورت گرفته است كه در جلسات تخصصي شركت هاي مربوطه و مادرتخصصي اين برنامه ها به تفصيل بيان مي شود.
وزير نيرو با تاكيد بر اينكه ابزار رسانه بايد كارآمد باشد، بيان كرد: لازم است اين مهم با شناسايي افكار عمومي، روانشناسي اجتماعي و با استفاده از سيستم هاي كه در كشور وجود دارد پيش برده شود.
محرابيان با اشاره به رشد و پيشرفت اجرا و افتتاح پروژه هاي صنعت آب و برق، اضافه كرد: با روي كار آمدن دولت سيزدهم و به دنبال سفر به استان هاي مختلف به منظور پيشبرد پروژه هاي اين صنعت، تصميماتي اتخاذ شد به طوري كه امروز پيشبرد پروژه هاي مختلف از جمله ساخت نيروگاه ها، طرح هاي شبكه، سدسازي، ايجاد كانال آبرساني، احداث تصفيه خانه و غيره با سرعت و شيب مناسبي در حال انجام است.

افتتاح 112 طرح بزرگ صنعت آب و برق تا پايان سال جاري
وي با بيان اينكه امروز تقريبا در همه استان هاي كشور طرح هاي متعددي در حوزه آب و برق آماده افتتاح است، ابراز داشت: پيش بيني شده است تا پايان سال جاري 112 طرح بزرگ صنعت آب و برق باحضور رئيس جمهور افتتاح و به مرحله بهره برداري برسد.
محرابيان تاكيد كرد: لازم است پازل اطلاعات مديران و فعالان روابط عمومي وزارت نيرو درباره خدمات و طرح هاي در دست اجراي صنعت آب و برق كامل باشد.
وزير نيرو مخاطب شناسي را در فرآيند آگاهي بخشي جامعه يك اصل دانست و گفت: بايد در اين باره نقاط قوت و ضعف شناسايي و در ادامه استراتژي لازم با بهرهمندي از شبكه هاي اطلاع رساني داخلي وخارجي تدوين شود.
وي نخستين اصل ارتباط با مخاطب را رعايت ادب، احترام و شان ملت ايران دانست و افزود: روابط عمومي ها براي اطلاع رساني به ملت شريف ايران بايد در عين رعايت ادب درخواست خود را مطرح و در حوزه مديريت مصرف، اطلاع رساني كنند.

خبر خوش وزير نيرو براي مشتركان آب و برق
محرابيان در ادامه از خبر خوش به مشتركان آب و برق سخن به ميان آورد و اظهار كرد: براي تابستان سال آينده در بخش آب و برق در كنار اجرا و پيشبرد طرح ها بسيار موثر و به مراتب بهتر؛ مشوق هاي بهتري به منظور مديريت مصرف براي مشتركان برنامه ريزي شده است.
وي خطاب به مديران روابط عمومي شركت هاي زيرمجموعه وزارت نيرو متذكر شد: اصل بيان در زمان مناسب بسيار مهم است و لازم است از ابزار رسانه در اين فضا بهره كافي و لازم برده شود؛ توجه به اين نكته ضروري است كه در اطلاع رساني افراط و تفريطي صورت نگيرد و اين مهم بر اساس استانداردها پيش برده شود.
وزير نيرو در پايان خاطرنشان كرد: روابط عمومي ها در صحنه جنگ افسران نقطه تقابل هستند، در عرصه آگاهي بخشي، نقطه اصلي طراح و اجراي دقيق و ظريف آگاهي بخشي و در همراه كردن كردن كل جامعه، طراح و مجري هستند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات