اجرای طرح زنگ فرهنگ شهروندی در مدارس شهرستان نجف آباد

اجرای طرح زنگ فرهنگ شهروندی در مدارس شهرستان نجف آباد

طرح زنگ شهروندی با موضوع پسماند در بیش از 50 مدرسه شهرستان نجف آباد، اجرا شد.

به گزارش «پارما» از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نجف آباد، طرح زنگ شهروندی با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف آباد و اداره آموزش و پرورش شهرستان نجف آباد در بیش از 50 مدارس شهرستان اجرایی شد.

در این ویژه برنامه، کارشناسان و متخصصین اداره های مختلف در حوزه‌هایی چون ایمنی، بازیافت، پسماند و زباله، خدمات شهری، ایمنی و آتش نشانی، حمل و نقل عمومی و سرویس مدارس، آموزش‌های تدوین شده را ارائه کردند.

در ابتدای برنامه، مهم ترین خبر و رویداد فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهر که خبر شهروندی ویژه دانش آموزان بود، بیان شد. اجرای بخش آموزشی توسط کارشناس شهروندی در هر مدرسه، از دیگر بخش های این طرح بود. همچنین در خلال این طرح، مسابقه شهروندی با حضور دانش آموزان برگزار شد و به نفرات برتر جوایزی تعلق گرفت.

یکی از موضوعات بیان شده در بخش آموزش؛ مبحث پسماند است که در روزهای دوشنبه برای دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان نجف آباد توسط کارشناس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نجف آباد، ارائه می شود. مواردی همچون انواع پسماند، نحوه مدیریت پسماند، روش های کاهش تولید پسماند، آلودگی های پسماند در محیط زیست و استفاده از پسماند در ساخت کاردستی، برای مخاطبین مطرح شد.

این برنامه فرهنگی که هر دوشنبه در بیش از 50 مدرسه اجرا می شود، می تواند باعث ایجاد ترویج فرهنگ محیط زیستی در بین شهروندان و سنین پایین شود که اهمیت این برنامه را نشان می دهد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات