افتتاح بندر تجاری شادگان در هفته دولت

افتتاح بندر تجاری شادگان در هفته دولت

http://www.bananews.ir/فرماندار شادگان از افتتاح بندر تجاری این شهر به عنوان هفتمین بندر تجاری خوزستان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سعید فیوضی با اشاره به پایان کار ساخت بندر تجاری شادگان اظهار کرد: ساخت این بندر که از مصوبات سفرهای استانی هیات دولت است با هزینه‌ای بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان در حال حاضر ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه در صورت تکمیل این بندر زمینه‌های اشتغالزایی موثری در منطقه فراهم می‌‌شود، افزود: در کنار این بندر به دنبال تاسیس گمرک و گذر مرزی هستیم که در این صورت شادگان به قطب اقتصادی تبدیل می‌شود.

وی به دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در شهرستان شادگان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته اعتباری معادل ۲۳ میلیارد تومان برای فعالیت‌های عمرانی به این شهرستان اختصاص داده شد. فیوضی از جمله فعالیت‌های عمرانی انجام شده را تامین آب شهری با اعتبار ۲۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال، گازکشی ۱۰۰ درصدی شهرستان و ۷۰ درصدی روستاها، بازسازی کامل بیمارستان شهید معرفی و راه‌اندازی بخش دیالیز آن عنوان کرد.

وی همچنین از چهار بانده کردن جاده دارخوین به سمت شادگان خبر داد و گفت: از سال گذشته عملیات چهار بانده کردن این جاده که پیش از این تلفات زیادی می‌داد، آغاز شده و درحدود پنج کیلومتر آسفالت‌ریزی این جاده به انجام رسیده است.

فرماندار شادگان همچنین به تصویب ۲۰۹ طرح کشاورزی به منظور اجرای طرح توسعه کشاورزی مهر در استان خبر داد و گفت: این طرح‌ها در زمینه‌های شیلات، باغبانی، دام و طیور و زیرساخت‌های کشاورزی هستند.

وی سهم شهرستان را از اعتبارات طرح کشاورزی ۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر برای ۱۳۵ طرح با اعتبار شش میلیارد تومان متقاضی مشخص شده است.

سعید فیوضی اظهار کرد: طرح فولاد شادگان از سال ۸۶ در دو فاز احیا و فولاد سازی کلنگ‌زنی شد که در حال حاضر فاز احیا ۵۰ درصد و فاز فولادسازی ۲۲ درصد پیشرفت دارد. وی با بیان اینکه کمبود نقدینگی و تحریم‌ها که واردات برخی قطعات این کارخانه را با مشکل مواجه کرده از جمله دلایل عدم پیشرفت مناسب به شمار می‌رود، افزود: تاکنون برای فاز فولادسازی سه میلیارد تومان هزینه شده و هشت تا ۱۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل این پروژه مورد نیاز است.

فیوضی با اشاره به اینکه پروژه فولاد شادگان از جمله طرح‌های مهر ماندگار در دولت دهم است، گفت: براین اساس نگاه به این پروژه کشوری و ملی خواهد بود و امیدواریم با تامین اعتبار تا سال آینده این طرح به نتیجه برسد. وی تصریح کرد: طرح فولاد شادگان در منطقه ای به وسعت ۶۰۰ هکتار میان شهرهای بندرامام و شادگان قرار دارد که با بهره‌برداری از فاز نخست این طرح ۸۰۰ هزار تن به ظرفیت فولاد کشور افزوده می‌شود.

فیوضی تصریح کرد: با توجه به کمبود اعتبار برای این پروژه، این کارخانه پس از گذشت پنج سال، تاکنون تنها ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

    نظرات