چرا راهآهن خواف- هرات به راه نیفتاد؟/ تجهیزات ریلی در خاک افغانستان به سرقت رفت/ پیشنهاد شرکتهای ایرانی برای ساخت با تهاتر سنگآهن
اما اخیرا اقداماتی برای راهاندازی مجدد این مسیر ریلی بین دو کشور ایران و افغانستان در راستای اصلاح تخریبهای انجام شده و ساخت ادامه این مسیر در هرات در دست اجرا قرار گرفته است. ناصریان افزود: در بخش خارج از ایران در همان ابتدا یعنی بیست سال قبل با افغانستان توافق شد که نیمی از مسیر داخل افغانستان توسط ایران و نیمی دیگر توسط ایشان ساخته شود که ساخت ۶۲ کیلومتر مسیر ریلی از مرز شمتیغ در خاک افغانستان بر عهده ایران بود که در انتهای این مسیر ریلی، ایستگاهی بنام روزنک وجود دارد که همجوار جاده هم قرار میگیرد. مشاور برنامهریزی اقتصادی طرحهای ریلی شرکت ساخت با بیان اینکه امتداد این مسیر تا هرات ۸۷ کیلومتر است و ساخت آن جزو تعهدات طرف افغانستانی بوده که به اجرا برساند، گفت: دولت قبل افغانستان این مسیر را که به آن قطعه ۴ گفته میشود به دو بخش تفکیک کرد و ...
متن کامل خبر در سایت خبرگزاری کار ایران (ایلنا)
نظرات