اهتمام برای تکمیل تملک واحدهای باقی مانده در مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب

اهتمام برای تکمیل تملک واحدهای باقی مانده در مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب

به گزارش شهریار ، حمید شاهوردی صبح امروز در یکصد و هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز که با موضوع بررسی برنامه و بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تبریز برگزار شد، اظهار کرد: در این مسیر به جز واحدهای مسکونی همچنین ۹۰ واحد تجاری نیز وجود دارد که تلاش داریم سال آینده اجرایی شود.

وی از پیش بینی ۲۱۰۰ میلیارد بودجه برای سال ۱۴۰۲ در این منطقه خبر داد و گفت: ۱۷۰۰ میلیارد از این بودجه عمرانی و مابقی بودجه جاری است. شهرداری منطقه ۱ شامل دو ناحیه است که برای ناحیه یک ۴۴ میلیارد و ناحیه دو سی میلیارد پیش‌بینی شده است. در این بین اولین ردیف بودجه منطقه، تملک املاک تاریخی و ارزشمند بوده که از آن جمله املاک مجاور مجموعه دو کمال است که ۲۰ میلیارد به همین منظور پیش‌بینی شده است.

شاهوردی افزود: دومین ردیف بودجه، احداث ۴۵ متری ایده‌لو تا انقلاب است که ۵۰ میلیارد برای این پروژه تعریف شده است.
شهردار منطقه ۱ تبریز همچنین از پیش بینی احداث ۱۹ زمین ورزشی و فرهنگسرا در مناطق کم‌برخوردار شهر اعم از خلیل آباد، احمد آباد، مارالان، ایده‌لو، ترلان دره‌سی، امامیه، آخمقیه و... در بودجه سال آینده این منطقه خبر داد.

وی تملک مسیرگشایی‌های نیمه‌تمام در سطح منطقه را با اولویت پل کابلی، شهید نجفیان، قوشخانه و... عنوان کرد و افزود: در پل کابلی ۱۴ قطه مسکونی وجود دارد که چند مورد تملک شده و تا پایان سال تملک تمام می‌شود. در مسیرگشایی شهید مناف‌زاده ۲۵۰ متر طول و عرض ۲۴ متری  تنها یک پلاک باقی مانده است.   طول مسیرگشایی نجفیان پور ۳۴۰ متر و عرض آن ۱۸ متر است که ۶۹ واحد مسکونی در این مسیر وجود دارد و  قبلا ۳۰ مورد آن تملک شده است.  مسیر بعدی خیابان امامزاده به طول ۵۰۰ متر و عرض ۱۸ متر است که ۲۵ واحد مسکونی در آن وجود دارد و ۱۸ واحد آن تملک شده است.

شاهوردی در بخش دیگری از سخنان خود از احداث ۱۵۰ واحد مسکونی در قالب واحدهای ساختمانی قرارگاه مسکن خبر داد و گفت: این واحدها در مسیر گلکار خیابان نصر در ۳۳۰۰ مترمربع و سه بلوک و ۱۵۰ واحد احداث خواهد شد که هر بلوک شامل زیرزمین، همکف و هفت طبقه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: احداث فرهنگسرا در قبرستان ملک با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار، تملک و احداث فرهنگسرا در ملازینال با ۷ میلیارد تومان اعتبار، کمک به تکمیل صفه جنوبی مقبره‌الشعرا با ۲۰ میلیارد تومان، توانمندسازی و انجام خدمات محله‌ای محلات حاشیه‌نشین با ۱۴۰ میلیارد پیش‌بینی اعتبار از دیگر برنامه های سال ۱۴۰۲ است.

شهردار منطقه ۱ تبریز با اشاره به اقدامات این منطقه در حوزه فضای سبز طی سال آینده، تصریح کرد: تملک سایت ۵۰ هکتاری فضای سبز وادی رحمت با ۹۰ میلیارد تومان اعتبار، احداث و توسعه فضای سبز در سطح منطقه، پارک پردیس و کلانتر باغی پارک کودک از جمله این اقدامات است.

شاهوردی ادامه داد: تملک باغات چایکنار با اولویت باغ جلیل در بلوار هفت تیر با سی میلیارد تومان اعتبار  و ۳۲۶۰۰ مترمربع مساحتاز دیگر این برنامه ها است.
در گذشته ۱۶۵۰۰ مترمربع از این باغ تملک شده است ولی مالکان آن زیاد بوده و به همین دلیل و می‌خواهیم از طریق ماده هشت اقدام کنیم.

وی افزود: احداث بازارچه محلی خیابان هفت تیر با ۴۱۸ متر مربع، دو سالن و ۲۸ غرفه و سایر بازارچه‌های سطح منطقه با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار که پس از آن، دو بازارچه دیگر  نیزدر سطح منطقه در سال بعد احدات می‌شود از دیگر این اقدامات است.

شهردار منطقه ۱ تبریز تصریح کرد: ساماندهی، مرمت و بازسازی کانال‌های دفع آبهای سطحی با ۱۲۰۰ متر در خیابان عباسی، خیابان نظامی ۴۰۰ متر آبرسان تا رضانژاد، گلباد ۳۰۰ خیابان معلم ۶۰۰ متر، پیش‌بینی ۲۵ میلیارد اعتبار برای احداث ایستگاه آتش‌نشانی در خیابان  ۴۵ متری انقلاب در دو طبقه به مساحت ۳۷۵ مترمربع، احداث پیاده‌راه در سطح منطقه بر اساس مصوبه شورای ترافیک نیز در دیگر برنامه های پیش بینی شده برای سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

شاهوردی از برنامه ریزی برای تکمیل کمربندی شمال‌غرب در ادامه تبادل طرح ارس خبر داد و افزود: این پروژه در ۱۱ کیلومتر طول و ۳۹ متر عرص در دو باند خواهد بود که ۸۵۰ مترمکعب خاکبرداری شده است. ورودی شهرک جوانان تا تقاطع آزادراه باکری طول این مسیر است.

وی همچنین با تاکید بر توجه به وضعیت آسفالت سطح منطقه طی سال آینده، گفت: آماده سای، زیرسازی و اجرای آسفالت اساسی سطح منطقه با ۳۵ میلیارد تومان اعتبار بر اساس اولویت‌بندی توزیع آسفالت صورت می‌گیرد. ضلع شرقی ایده‌لو تا ابتدای تونل انرژی، ضلع شمالی و جنوبی دو باند آخر عباسی، آسفالت باند جنوبی اتوبان پاسداران، حدفاصل پارک آبشار تا ایده لو و... در این زمینه پیش بینی شده است.

به گفته شهردار منطقه ۱ تبریز، بودجه سال ۱۴۰۱ این منطقه ۸۷۰ میلیارد بود که ۵۷۰ میلیارد آن عمرانی است و تکالیف بودجه‌ای سال گذشته انجام شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات