فرصت یک ماهه شورا به شهرداری برای ارسال لایحه مقررات گودبرداری

فرصت یک ماهه شورا به شهرداری برای ارسال لایحه مقررات گودبرداری

http://www.bananews.ir/سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از فرصت یک ماهه شورا به شهرداری برای ارسال لایحه مقررات و ضوابط گودبرداری خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) خسرو دانشجو پس از اتمام چهارصد و هفتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به دستور کار امروز شورا اظهار داشت: در جلسه امروز معاونت فنی و عمرانی شهرداری (مازیار حسینی) حضور داشت و موضوعات مختلفی در خصوص پروژه صدر - نیایش و همچنین بزرگراه صدر نیز مطرح شد.

وی با اشاره به گزارش تفصیلی معاونت فنی وعمرانی شهرداری تهران تصریح کرد: با ارائه این گزارش نکاتی در ذهن اعضای شورا وجود داشت که در قالب سوال از معاونت عمرانی شهرداری پرسیده شد که در جمع این گزارش قابل قبول بود.

دانشجو اظهار داشت: در گزارشی که از سوی معاونت عمرانی شهرداری تهران اعلام شد در حال حاضر در بخش دو طبقه کردن بررگراه صدر ۵۵ درصد پیشرفت و در بخش تونل صدر - نیایش ۷۵ درصد پیشرفت کار وجود دارد که در واقع هر دو بخش این پروژه تنها با یک روز تاخیر از زمان پیش‌بینی شده قرار دارند که در واقع جبران این یک روز کار بسیار سختی نیست.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: آن چیزی که در برنامه و افتتاح در بخش تونل و دو طبقه بزرگراه صدر وجود دارد این است که قرار است که در روز ۲۲ بهمن امسال این پروژه در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: پروژه‌ای که در حال حاضر در دست اقدام است یک پروژه بی نظیر محسوب می‌شود که از لحاظ کار و مهندسی توسط متخصین و مهندسین کشور در حال اجرا است.

موضوعات فنی که نمونه آن تا به امروز در کشور اجرا نشده است.

وی با اشاره به تجربیات شهرداری تهران در اجرای تونل توحید خاطرنشان کرد: با توجه به این تجربیات شهرداری می‌تواند این تجربیات را در پروژه تونل صدر - نیایش در دستور کار خود قرار دهد و مشکلاتی که همچنان در تونل توحید در حوزه فنی و عمرانی وجود دارد در این پروژه تکرار نشود.

دانشجو بیان داشت: از جمله نکاتی که در جلسه امروز با معاونت عمرانی شهرداری تهران به بحث گذاشته شد در بخش تونل پروژه بود. چرا که در تونل توحید جداره‌های تونل دارای فرورفتگی برآمدگیهایی است که همین امر باعث شده است شهروندان با یک جداره کثیف در تونل روبرو بشوند که باید این موضوع در تونل صدر نیایش مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: برای اینکه با مشکلات ظاهر کثیف تونل توحید روبرو نشویم باید از تکنولوژی روز برای ظاهر تونل صدر - نیایش استفاده شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تونل صدر - نیایش و محوریت شرقی - غربی این تونل تاکید کرد: تعداد زیادی قنات در این بخش وجود دارد که باید توجه ویژه‌ای در هنگام اجرای پروژه برای آبهای قنات صورت گیرد.

شکیب خاطرنشان کرد: البته موضوع آبهای قنات‌ها در حضور معاونت عمرانی شهرداری تهران مطرح شد که وی اطمینان داد که مشکلی در این بخش وجود ندارد.

وی در ادامه تاکید کرد: در مقطعی از تونل صدر - نیایش بخشی از آن از زیر دریاچه پارک ملت رد می‌شود که باید مباحث آب‌بندی آن در نظر گرفته شود و مشکلاتی که بعضا در تونل توحید و آبریزش‌ها داشتیم و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کرد در این بخش وجود نداشته باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اعضای کمیسیون عمران مرتبا از این پروژه بازدید می‌کنند و در حال حاضر بخشهای بتون این پروژه به اتمام رسیده است و براساس مشاهدات صورت گرفته بتون‌های این پروژه کاملا خشک شده و مشکلی ندارد.

وی در ادامه به نگرانی‌های اعضای شورا در خصوص آلوده‌گی‌های سوتی و هوایی در این پروژه اشاره کرد و گفت: با توجه به نزدیکی واحدهای مسکونی شهروندان در این پروژه باید تمهیدات لازم نیز برای رفع این مشکلات صورت گیرد چرا که اعضای شورا تاکید دارند پوسته و جداره طرح خیلی نزدیک به بزرگراه است که در واقع این پوسته باید عقب‌نشینی کند تا زندگی شهروندان در این بخش را مختل نکند.

دانشجو به وعده معاونت عمرانی شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: آقای حسینی تاکید کرده‌اند که نگرانی در این بخش وجود ندارد و تمهیدات لازم در این بخش اندیشیده شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تاکید کرد: نباید این تصور را داشته باشیم که بهترین فرمول‌های فنی برای این پروژه اندیشیده شده است و نیازی و تعویض ندارد چرا که در ادامه کار اگر نیازی داشته باشد باید جداره‌های بزرگراه عقب‌نشینی کند.

دانشجو اضافه کرد: موضوع دیگری که در چهارصد و هفتادمین جلسه شورای اسلامی مطرح شد در ارتباط با مقررات گودبرداری در شهر تهران بود که در این راستا اعضای شورای اسلامی شهر طرحی را تحت عنوان مقرارت و ضوابط گودبرداری به تصویب رساندند.

وی تصریح کرد:‌رویکرد و هدف ما در طرح اشاره شده این است که من‌بعد شاهد اتفاقات تاسف‌بار و ناگوار در جای جای شهر در زمینه ریزش ساختمانها نباشیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در حال حاضر از لحاظ فنی امکاناتی وجود دارد که مشکلاتی در خصوص ریزش ساختمانها در هنگام گودبرداری وجود نداشته باشد و در این خصوص باید تنها نظارت کافی صورت گیرد.

دانشجو بیان داشت: در ادامه جلسه قرار شد طرح مقررات و ضوابط گودبرداری در قالب یک لایحه از سوی شهرداری در یک فورژه یک ماه به شورا ارسال شود تا شورای شهر در این خصوص اقدامات لازم را مبذول نماید.

وی در ادامه تاکید کرد:‌در جلسه امروز قرار بود در خصوص سیکل کاری بقیه پروژه‌ها نیز با معاونت عمرانی شهرداری بحث شود که به دلیل کمبود وقت این موضوع به جلسه سه‌شنبه آتی موکول شد.

دانشجو همچنین خاطرنشان کرد: متاسفانه در تونل توحید برای تهویه هوا با مشکلاتی روبرو بودیم که امیدواریم با توجه به تجربیات تونل توحید این مشکلات در تونل صدر - نیایش وجود نداشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه در دو، سه هفته اخیر پیامک‌هایی به تلفن‌های همراه شهروندان در خصوص تبلیغات ارسال می‌شود که این تبلیغات سوال‌برانگیز است که در این خصوص باید دستگاه‌های نظارتی کنترل بیشتری در این زمینه داشته باشند چرا که این گونه تبلیغات بخـت‌آزمایی است و در واقع از نظر شرعی مشکل دارد که باید دستگاه‌های نظارتی و بخصوص شرکت مخابرات در این بخش نظارت کاملی داشته باشد.

 

    نظرات