سلاجقه: دولت سیزدهم به آلایندگی نگاه در آمدی ندارد

سلاجقه: دولت سیزدهم به آلایندگی نگاه در آمدی ندارد

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:

دولت سیزدهم به آلایندگی نگاه درآمدی ندارد و سعی می کند عوارض آلایندگی در خدمت محیط زیست قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: با بهره گیری از این عوارض برای فعالیت های دانش بنیان، استفاده از فناوری های نو برای کاهش آلایندگی استفاده شود .

وی یادآوری کرد: سال گذشته در لایحه بودجه، اختصاص 20 درصد از درآمد حاصل از عوارض آلایندگی برای صندوق ملی محیط زیست در نظر گرفته شد تا کمکی به صنایع و کارخانجات آلاینده شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با وجود 20 درصد درآمد حاصل از عوارض آلایندگی برای صنایع و کارخانجات آلاینده و تصویب افزایش آن حتی به 35 درصد در کمیسیون تخصصی مجلس اما این موضوع در کمیسیون تلفیق مجلس رد شد. سلاجقه ادامه داد: معافیت دادرسی ها نیز از دیگر موضوعات مطرح شده بود که با مقدار 70 درصد، موافقت شده و امید داریم با کمک دستگاه قضایی، این عدد به صفر کاهش یابد .

وی گفت: در خصوص وضعیت معادن؛ از نمایندگان مجلس درخواست می شود تا در جهت رعایت ضرورت های محیط زیستی، کمک کنند. معاون ر ئ یس جمهور با بیان اینکه رویکرد بودجه امسال و 1402 محیط زیستی است، افزود: سازمان حفاظت محیط زیست از نظر تعداد نیرو و امکانات از ابتدا کوچک در نظر گرفته شده است، با این وجود رویکرد بودجه امسال و حتی در اقتصاد دیجیتالی و با تأکید دولت و شخص رئیس جمهور، محیط زیستی است.

سلاجقه اضافه کرد: تقویت صندوق ملی محیط زیست از اولویت های اصلی این مجموعه است تا تسهیلات و وام برای کمک و حفاظت از منابع زیست محیطی، پرداخت کند. وی یادآور شد: با توجه به تأکید رئیس جمهور در آغاز به کار دولت سیزدهم، این سازمان در حوزه مشارکت های مردمی در مناطق محیط زیست، معیشت های جایگزین و ظرفیت های گردشگری با همکاری میراث فرهنگی، اقدامات خوبی انجام داده است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: ظرفیت های تالابی به طور کامل احصا شده و در این خصوص، مصالح و منافع جوامع ساکن در حاشیه تالاب ها نیز درنظر گرفته شده است .

وی افزود: راه اندازی شرکت های زیر مجموعه صندوق ملی محیط زیست با رویکرد کاهش وابستگی این سازمان به بودجه کشور است که در این راستا، به دنبال ارتقای زیر ساخت ها و شاخص های محیط زیست هستیم.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات