اعلام نرخ‌های برخی خدمات شهری در سال ۱۴۰۲/ از بلیت مترو تا ورودی ناژوان و باغ گل‌ها

اعلام نرخ‌های برخی خدمات شهری در سال ۱۴۰۲/ از بلیت مترو تا ورودی ناژوان و باغ گل‌ها

    اعلام نرخ‌های برخی خدمات شهری در سال ۱۴۰۲/ از بلیت مترو تا ورودی ناژوان و باغ گل‌ها

    سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان مصوبات جلسه هفتاد و هشتم شورای اسلامی شهر را تشریح کرد.

    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علی صالحی در گفت‌وگوی خبری پس از هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و جانباز اظهار کرد: جلسه علنی هفتاد و هشتم شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره ششم، امروز برگزار شد که با مصوباتی همراه شد.

    وی افزود: امروز لایحه تایید سه فقره وام درخواستی شهرداری جمعا به مبلغ ۴۶۵ میلیارد تومان بر اساس مصوبات قبلی و ظرفیتی که در بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی شده بود، به تصویب رسید.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پنج مورد آزادسازی امروز در جلسه شورا مورد بررسی قرار گرفت که یک مورد منزل مسکونی در محدوده ایستگاه متروی شهید خرازی در منطقه یک، دو باب منزل مسکونی در فضای سبز همت آباد در منطقه شش، یک باب واحد تجاری در تعریض خیابان سعدی رهنان در منطقه ۱۱، سه باب زمین در خیابان شهید چمران برای طرح توسعه اطراف این خیابان در منطقه ۱۱ و یک زمین در فضای سبز خیابان ظهرآبادی در منطقه ۱۱ بود که در دستور کار شورا قرار داشت و هر پنج لایحه به تصویب رسید.

    وی گفت: با عنایت به اینکه بررسی بودجه و لوایح درآمدی و سایر لوایح مربوط به بهای خدمات و تعرفه‌های شهرداری در سال ۱۴۰۲ طی شده و پس از یک ماه بررسی مراحل تصویب در فرمانداری و مجموعه‌های بالادستی انجام شده، اعدادی که بیشتر برای شهروندان کاربردی است را اعلام می‌کنیم.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: بیش از ۴۰ لایحه درآمدی برای شهرداری اصفهان، ۱۵ منطقه، ۱۶ سازمان تصویب شد. تلاش شد بار مالی درآمد شهرداری کمتر به مردم منتقل شود. فقط ۲۵ درصد درآمدها ناشی از حوزه ساختمانی است و مابقی از سایر درآمدها به دست می‌آید. تلاش کردیم سقف تورم مصوب سالانه یعنی ۴۵ درصد تا ابتدای دی ماه را رعایت کنیم. بعد از دی ماه شرایط اقتصادی در کشور تغییر کرد اما سقف نگاه‌ها رعایت تورم موجود است و تلاش کردیم که ما دامن زننده به شرایط تورمی کشور نباشیم. در صورتی که در خیلی از تعرفه‌ها این عدد به مراتب پایین‌تر است و گاهی تا کمتر از وی ادامه داد: تراکم ساختمان‌های مسکونی با توجه به میانگین درنظر گرفته شده مربوط به تورم سالانه قریب به ۴۰ درصد از نقاط شهری، کمتر از ۲۵ درصد رشد خواهد کرد و مابقی جمعا با رعایت نرخ تورم سالانه تا ابتدای دی ماه به صورت میانگین اتفاق خواهد افتاد.

    صالحی اظهار کرد: براین اساس ۴۰ درصد از نقاط شهری اصفهان حدود نیمی از تورم سالانه یعنی تا ۲۵ درصد در سال آینده افزایش مبلغ تراکم ساخت و ساز خواهد داشت و امیدواریم این موضوع به رونق ساخت و ساز کمک کند و در عین حال فاصله بین محلات را به واسطه این توزیع عادلانه درآمد، کمتر کنیم و رشد و توسعه به سمت محلات کمتر برخوردار باشد.

    وی تصریح کرد: ۶۰ درصد دیگر به صورت میانگین با رعایت سقف تورم سالانه رسمی اعلام شده توسط بانک مرکزی تا ابتدای دی ماه، افزایش خواهد داشت.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تعرفه‌های مجموعه ناژوان، گفت: بلیت باغ پرندگان در ایام عادی سال ۳۰ هزار تومان، باغ خزندگان ۲۵ هزار تومان، باغ پروانه‌ها ۱۵ هزار تومان، باغ حاره‌ای ۲۵ هزار تومان و باغ صدف‌ها ۱۵ هزار تومان در سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

    وی تاکید کرد: ذکر این نکته نیز لازم است که ما تا ۵۰ درصد برای بازدیدهای گروهی و اقشار خاص برای این مجموعه‌ها تخفیف خواهیم داشت و با عنایت به فاصله قابل توجه تعرفه‌های مطرح شده با هزینه‌های تمام شده شهرداری در این مناطق، نرخ تعرفه‌های نوروزی با توجه به حضور گردشگران متفاوت است، اما تعرفه‌هایی که گفته شد در ایام عادی سال ساری و جاری است.

    صالحی بیان کرد: نرخ خدمات پارکینگ‌های عمومی تحت مدیریت شهرداری اصفهان با عنایت به هماهنگی کلی که با اتحادیه مربوطه در پارکینگ‌های خصوصی رقم خورده و با توجه به سرجمع هزینه‌هایی که شهرداری بیشتر از عایدات خود در این پارکینگ‌ها انجام می‌دهد در چند سطح مرتبط با درجه‌های کیفی خدمات سطح بندی شد اما میانگین افزایش خدمات، در بالاترین ورودی ۳۴۰۰ تومان است و مابقی رده‌ها کمتر از این مبلغ است که به تعداد ساعات نیز مبلغ طبق نرخ نامه مصوب اعمال خواهد شد.

    وی با اشاره به تعرفه‌های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی گفت: نزدیک به ۲ هزار خدمات در این سازمان ارائه می‌شود و سرجمع افزایش نرخ خدمات کمتر از ۴۰ درصد نسبت به سال جاری است و خدمات این سازمان تا ۷۵ درصد برای گروه‌های خاص در مناطق مختلف امکان اعمال تخفیف خواهد داشت.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نرخ خدمات سازمان اتوبوس‌رانی گفت: به رغم هزینه‌های نگهداری و پشتیبانی و خرید اتوبوس که به صورت ارزی و ریالی است و افزایش قابل توجهی دارد با توجه به سیاست حمل و نقل عمومی و تلاش برای کاهش ترافیک، کمتر از ۳۵ درصد افزایش در خصوص تعرفه‌های اتوبوسرانی خواهیم داشت.

    وی افزود: بلیت ورود باغ گل‌ها برای ایام عادی سال ۲۲ هزار تومان درنظر گرفته شده و تخفیف تا ۵۰ درصد برای بازدیدهای گروهی و اقشار خاص لحاظ شده است. با عنایت به شرایط گردشگری در وضعیت نوروز، نرخ در این ایام متفاوت است که در ورودی مراکز مربوطه اطلاع رسانی خواهد شد.

    صالحی با اشاره به نرخ خدمات سازمان آرامستان‌ها گفت: با عنایت به شرایط مربوط به ارائه خدمات، تا کمتر از ۲۸ درصد میانگین افزایش نرخ بخش‌های مختلف خواهد بود. در قطعاتی که مورد پذیرش و استفاده فعلی عموم مردم و در حال توسعه است تا ۲۲ درصد افزایش نسبت به امسال خواهیم داشت و افزایش مبلغ در قطعات قدیمی‌تر که توسعه کمتر است یا از قبل پیش فروش شده حدود ۳۰ درصد خواهد بود.

    وی در خصوص نرخ خدمات مترو بیان کرد: بلیت بیش از ۲۰ سفره برای تشویق مردم برای استفاده از حمل و نقل عمومی و اصفهان کارت ۲۹۰۰تومان خواهد بود و برای تک سفره و کوتاه مدت و بدون استفاده از اصفهان کارت ۴ هزار تومان است.

    صالحی افزود: تعرفه‌های پیشنهادی خطوط تاکسیرانی و مجموعه‌های تحت مدیریت شرکت توسعه سیاحتی سپاهان پس از جمع بندی اطلاع رسانی می‌شود. همچنین مصوبه پارک حاشیه‌ای و ورود به محدوده زوج و فرد که برای نخستین بار اعدادش در اشل جدید جمع بندی می‌شود و جداول آن که نرخ ثابتی نیست و شناور است پس از جمع بندی اطلاع رسانی می‌شود.

    وی گفت: در رابطه با خدمات سازمان‌های حمل و نقل بار، پسماند، آتش نشانی، تاکسیرانی و میادین، با توجه به تعدد ردیف و تخصصی بودن خدمات، این نکته را باید بگوییم که قید رعایت تورم سالانه لحاظ شده اما با توجه به اینکه کاربری کمتری دارد، این موارد در سایت شورای اسلامی شهر به نشانی www.shora.isfahan.ir و www.isfahan.ir بارگذاری شده و شهروندان می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

    انتهای پیام/

    لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

      منبع خبر

      شورای شهر اصفهان

      شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

        نظرات