صدور قرار جلب به دادرسی مدیران عامل 5 واحد تولیدی به جرم آلودگی محیط زیست در شاهین شهر

صدور قرار جلب به دادرسی مدیران عامل 5 واحد تولیدی به جرم آلودگی محیط زیست در شاهین شهر

باتوجه به عملکرد نامناسب 5 واحد تولیدی متخلف در شهرستان شاهین شهر و میمه در زمینه مدیریت صحیح پسماندها و رها سازی آن در محیط های طبیعی، قرار جلب به دادرسی مدیران عامل این واحدهای صنعتی صادر شد.

به گزارش «پارما» از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهرستان شاهین شهر و میمه، با پیگیری های حقوقی این اداره از طریق مراجع قضایی شهرستان در خصوص چند واحد صنعتی که به دلیل دفع غیر اصولی پسماندهای تولیدی در محیط که باعث آلودگی محیط زیست و تهدید علیه بهداشت عمومی شده بودند، حکم محکومیت مدیران عامل واحدهای صنعتی و قرار جلب متهمین به دادرسی، صادر شد .

عملکرد نامناسب این واحدهای صنعتی مبنی بر عدم مدیریت صحیح پسماندها و رها سازی آن در محیط، موجب آلودگی خاک شده و علیرغم اخطار های متعدد و ارائه مهلت مناسب جهت رفع آلودگی، اقدام مثبتی در خصوص رفع آلایندگی واحدها صورت نگرفت و مدیران عامل این واحدهای صنعتی به تعهدات خویش عمل نکردند.

در نتیجه با اجرای فرآیند رسیدگی به این پرونده در شعبه هفتم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شاهین شهر و میمه، به استناد ماده 16 قانون مدیریت پسماند و ماده 265 قانون آیین دادرسی کیفری، متهمان به قرار جلب به دادرسی محکوم شدند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات