اهداف محیط زیستی باید کمی و قابل سنجش باشند/ مدیران سازمان در مسیر تحول گام بردارند

اهداف محیط زیستی باید کمی و قابل سنجش باشند/ مدیران سازمان در مسیر تحول گام بردارند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه اهداف محیط زیستی در سال آینده باید کاملا کمی و قابل سنجش باشند، از مدیران این سازمان خواست در مسیر تحول گام بردارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در سومین دوره آموزشی مدیران سازمان حفاظت محیط زیست که 14 اسفندماه 1401 در سالن همایش های بین المللی شهدای محیط زیست آغاز به کار کرد، با گرامی داشت ایام شعبانیه و تبریک پیشاپیش به مناسبت میلاد باسعادت منجی عالم بشریت مهدی موعود(عج)، رجعت پذیر بودن را از ویژگی های لازم برای مدیران محیط زیست کشور عنوان و اظهار کرد: ما باید در قبال عملکرد خود و نیز امکانات، سرمایه ها و اختیاراتی که برای اداره محیط زیست کشور داریم، پاسخگو باشیم. از این رو، خمودگی، سستی و بی هدف بودن به هیچ عنوان پذیرفتی نیست.

معاون رئیس جمهور، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی با اقتدار پیش می رود و تاکنون موفق به فتح قلل زیادی شده است هرچند هنوز هم قله های دیگری باقی مانده که باید فتح کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، فرآیندهای محیط زیستی را طولانی مدت توصیف کرد و گفت: این فرآیندها در یک بازه زمانی درازمدت اتفاق می افتند اما برای همان تاثیرات اندک و بطئی مثبت در جهت ارتقاء شاخص های محیط زیستی، نیازمند سنجه و معیار ارزیابی هستیم.

وی، خاطرنشان کرد: ما باید برای مردم اخبار خوب و امیدوارکننده داشته باشیم که انجام پروژه تکثیر یوز ایرانی و جلوگیری از انقراض آن از جمله این خبرها بود که موجب ایجاد همدلی و اتحاد در جامعه گردید. این پروژه یک دستاورد علمی فوق العاده برای کشور بود هرچند به این موضوع کمتر توجه شد و بیشتر چهره سازی از «پیروز» - توله یوز نر پردیسان مورد توجه قرار گرفت.

سلاجقه با اشاره به رویکرد محیط زیستی بودجه سال آینده، اظهار امیدواری کرد که تخصیص 20 درصد از عوارض آلایندگی به صندوق ملی محیط زیست به تصویب مجلس برسد تا مشکلات اعتباری این حوزه مرتفع گردد.وچنانچه امسال این اتفاق بیفتد نشان از این دارد که به آلودگی به عنوان درآمد نگاه نمی شود .

وی انضباط مالی در روزهای پایانی سال و شروع سال 1402 را بسیار مهم دانست و از مدیران دقت در صرف وصلاح بیت المال در هزینه کردها را مطالبه کرد.

معاون رئیس جمهور در خصوص لایحه برنامه هفتم توسعه نیز گفت: لایحه برنامه هفتم توسعه در حال نهایی شدن در دولت و ارسال به مجلس است. این برنامه 12 کلید واژه اصلی و 15 اولویت دارد و امیدواریم که محیط زیست در بین 12 کلیدواژه اصلی قرار گیرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، معاونت های مختلف این سازمان را مکلف به حل یک یا 2 مساله حوزه فعالیت خود در سال آینده کرد و افزود: سال آینده باید اهداف محیط زیستی به صورت کاملا کمی و قابل سنجش باشند و ارزیابی مدیران ستادی و استانی در دستور کار خواهد بود.

وی بر استفاده از ظرفیت نخبگان و جوانان در فرآیندهای انتصاب مدیران تأکید کرد و گفت: دولت سیزدهم دولتی تحول گراست و مدیران سازمان هم باید در مسیر تحول گام بردارند. ما تکلیف داریم از نیروهای انقلابی، مدبر و علمی که همگام با سیاست های دولت هستند و می توانند این بار را به مقصد برسانند، استفاده کنیم.

سلاجقه با اشاره به عملکرد موفق صندوق ملی محیط زیست در یکسال گذشته، تصریح کرد: صندوق ملی محیط زیست باید کاملا در خدمت محیط زیست کشور باشد و برای حل مسایل و مشکلات محیط زیستی تلاش کند. رویکرد صندوق با هیات مدیره جوانش در یکسال گذشته نشان داد که در مسیر درستی در حال حرکت است.

شایان ذکر است دکتر نور محمدی مشاور رئیس سازمان و دبیر اجرایی دوره آموزشی، گزارشی از عملکرد معاونت امور استان های حوزه ریاست در یکسال گذشته را ارائه و در ادامه نمایندگان مدیران کل استان ها و معاونین سازمان در خصوص اقدامات انجام شده در سال جاری و برنامه های پیش بینی شده در برنامه هفتم توسعه و چالش های پیش رو مطالبی را ایراد داشتند.

روز اول دوره آموزشی با بازدید از مخازن علمی موزه ملی تاریخ طبیعی به پایان رسید.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات