ضرروت تغییر نگاه ها نسبت به مساله فضای سبز اهواز

ضرروت تغییر نگاه ها نسبت به مساله فضای سبز اهواز


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر اهواز محمد مهدی مطیعی امروز دوشنبه ۱۵ اسفندماه در همایش روز درختکاری اظهار کرد: شرایط اقلیمی، عدم وجود زیرساخت‌ها و نبود نگاه اصولی در اختصاص پلاک‌ها از جمله مهمترین چالش‌های فضای سبز اهواز هستند، مدیریت ناصحیح، راحت‌طلبانه و ساده‌انگارانه‌ی فضای سبز از دیگر مشکلات فضای سبز است که باید به آنها توجه ویژه شود.

وی با تاکید بر لزوم وجود نگاه تخصص محور در حوزه فضای سبز افزود: اقداماتی که در حوزه فضای سبز مانند حرکت به سمت درختان غیر مثمر و تک کشتی صورت گرفته صرفا یک مدیریت راحت طلبانه بوده چرا که در غیر این صورت شرایط ویژه و مراقبت‌های زیادی در خصوص درختان مثمر باید صورت میگرفت.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز ادامه داد: با وجود اینکه اقلیم می‌تواند برای فضای سبز یک چالش باشد اما در خوزستان اقلیم می‌تواند یک تلقی شود چرا که هیچ استانی نیست که در اقلیم آن یک گیاه روزانه رشد ۷ سانتیمتری داشته باشد، در خوزستان گیاه نیشکر در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور روزانه چنین رشدی دارد که این مورد ویژه خوزستان است.

وی اضافه کرد: در خوزستان بسیاری از گیاهان خواب زمستانی ندارند و در تمام طول سال عملیات فتوسنتز را انجام میدهند که در خصوص پالایش هوا به ویژه در ماه های سرد یک مزیت نسبت به سایر اقلیم ها است.

وی تاکید کرد: تغییر گفتمان در حوزه فضای سبز یکی از رویکرد‌هایی است که با همراهی مدیریت شهری در حال انجام آن هستیم تا اقدامات به صورت اصولی انجام شود، برای این کار متخصصین فضای سبز شهرداری اهواز را وارد عمل کرده‌ایم تا گفتمان صحیح در حوزه فضای سبز جاری شود.

مطیعی با اشاره به همراهی مطالبه‌گران و فعالان محیط زیستی در ارائه گفتمان صحیح و تخصصی فضای سبز، توضیح داد: در حوزه فضای سبز دو راه فرصت سوزی و فرصت سازی را پیش رو داریم، اگر چهار سال یک عضو شورای شهر بدون عملکرد صحیح و منطقی و بدون توجه به آینده به پایان رسیده باشد فرصت سوزی رخ داده است اما اگر اقداماتی انجام شود که در سهم خود در آینده نقش موثری داشته باشد و امور بر روی ریل پیشرفت قرار گیرد فرصت سازی صورت گرفته است، این مدل در دوره جاری مدیریت شهری وجود دارد.

وی با تاکید بر خرید گل و گیاه از تولید کنندگان خوزستانی اضافه کرد: یکی از اقداماتی که در حوزه فضای سبز و آبیاری صورت گرفته، آبیاری فضای سبز در شب است، با توجه به وضعیت اهواز باید در قراردادهای فضای سبز تدارکی دیده شود که در فصول گرم سال آبیاری در شب صورت گیرد، علاوه بر آن برای هر نهالی که غرس می‌شود تشتک آبیاری نیز برای آن احداث شود، تا از آسیب دیدن و مردن گیاهان و درختان جلوگیری شود. لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اهواز

    منبع خبر

    شورای شهر اهواز

    شورای شهر اهواز یک شورای شهر در شهر اهواز می باشد

      نظرات