نیروگاه گتوند‌علیا مانع خاموشی در زمان پیک مصرف می‌شود

نیروگاه گتوند‌علیا مانع خاموشی در زمان پیک مصرف می‌شود

http://www.bananews.ir/نیروگاه برق آبی گتوند‌علیا در تابستان سال جاری، کمک زیادی به جلوگیری از بروز خاموشی‌ها خواهد کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) غلامحسین سمندگانی ـ مدیر امور مهندسی برق و مکانیک طرح گتوند‌علیا ـ افزود: دو واحد نیروگاه گتوند‌علیا از زمان بهره‌برداری تاکنون به میزان ۱۲۰ هزار مگاوات ساعت انرژی برق آبی تولید کرده‌اند که حدود ۴۰ هزار مگاوات ساعت آن در زمان پیک مصرف برق کشور بوده است.

سمندگانی ارزش برق تولیدی نیروگاه گتوند‌علیا در این دوره‌ کوتاه را حدود ۴٫۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی با اشاره به اهمیت برق تولیدی نیروگاه برق آبی گتوند‌علیا در زمان اوج مصرف برق یاد‌آور شد: نیروگاه برق آبی گتوند‌علیا در تابستان سال جاری، کمک بسیار شایانی در جلوگیری از بروز خاموشی‌ها خواهد کرد.

مدیر امور مهندسی برق و مکانیک طرح گتوند‌علیا در ادامه از وارد مدار‌شدن واحد‌های سوم و چهارم نیروگاه گتوند‌علیا در اوایل مرداد‌ماه و شهریور‌ماه سال جاری خبر داد.

نیروگاه گتوند‌علیا در مجموع دارای هشت واحد ۲۵۰ مگاواتی شامل چهار واحد فاز اول و چهار واحد فاز توسعه است که با ظرفیت ۲۰۰۰ مگاوات، توان تولید سالیانه ۴۵۵۰ گیگا‌وات ساعت انرژی برق آبی را دارد.

این نیروگاه پس از بهره‌برداری کامل بیشترین میزان تولید انرژی در میان نیروگاه‌های برق آبی کشور را داشته و علاوه بر تضمین امنیت شبکه‌ی برق کشور، به کنترل فرکانس و پایداری شبکه‌ی سراسری کمک فراوانی خواهد کرد. ساختگاه سد و نیروگاه گتوند‌علیا در استان خوزستان و در پنج کیلومتری شهرستان گتوند واقع شده است.

 

    نظرات